جلسه گفتمان دولت با بخش خصوصی در گلستان ۵ مصوبه در زمینه تجارت بازرگانی، کشاورزی، امور اقتصادی و بانکی، تولید و عمرانی داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سیدمناف هاشمی استاندار گلستان در جلسه گفتمان دولت با بخش خصوصی  که امروز در گلستان برگزار شد گفت: مسیر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی با خدمات رسانی و رفع موانع کلان و تسهیل امور هموار میشود.

وی ادامه داد: در حوزه محصولات کشاورزی دغدغه هایی وجود داشت و مرغداران در حوزه دان و علوفه خود مشکلاتی داشتند که مشکلات جدی آن  با حوزه حمل و نقل حل شد و استاندار افزود: برداشت محصولات کشاورزی اصلی استان مانند گندم، جو، کلزا و سیب زمینی به خوبی انجام و حدود 50 درصد آن برداشت شده است و با همکاری جهاد کشاورزی دغدغه کشاورزان کاسته شد.

غراوی نماینده مردم مینودشت، کلاله،  گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی نیز  گفت: تامین زیر ساخت های سرمایه گذاری بخش خصوصی، برآورد ریالی و چگونگی اجرای آن اسباب موفقیت اجرای طرح هاست.

قره خانی نماینده مردم علی آباد کتول نیز گفت: توسعه بخش سرمایه گذاری خصوصی را با رفع موانع سرراه آن عامل مهم در رشد توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان بیان کرد.

این جلسه که به ریاست استاندار برگزار شد 5 مصوبه داشت؛

طرح معافیت صادرات محصولات کشاورزی از پیمان سپاری ارزی به عنوان یک پیشنهاد به سطح ملی ،تامین تامین برق و زیرساخت های لازم در بافت های فرسوده، اجرای کامل مصوبه بانک مرکزی مبنی بر بخشودگی جرائم تسهیلات واحدهای تولیدی و رفع ابهام در چگونگی محاسبه این جرائم از مرکز، برخی از مصوبات این جلسه بود.

تشکیل کمیته استانی برای سرانجام گرفتن تفاهم نامه های استانی با کشورهای آسیای میانه، بررسی تقاضای کارخانه های لبنی استان در زمینه تعدیل قیمت های شیر و محصولات لبنی نیزاز  دیگر مصوبات این جلسه بود.

همچنین مقرر شد با تامین ذخیره استراتژیک نهادهای طیور و دامی از طریق سازمان جهادکشاورزی گلستان، کمبودها در این بخش رفع شود.

انتهای پیام/فا

جلسه گفتمان دولت با بخش خصوصی در گلستان ۵ مصوبه داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.