استاندار گلستان گفت:استان گلستان تنها استان دارای ساحل است که بندر ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛  استاندار گلستان در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری استان گلستان که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد گفت:  تنها استانی هستیم که ساحل داریم ولی بندر نداریم.

وی ادامه داد: مساحت منطقه آزاد تجاری اینچه ‌برون ۱۳ هزار هکتار است در محدوده خشکی اینچه ‌برون از یک نقطه ساحلی گمیشان ۴ هزار هکتار اضافه خواهیم کرد تا ساحل داشته باشیم، که به عنوان بندر مطالعات آن انجام شده است.

سید مناف هاشمی استاندار گلستان افزود: بندر خشک گلستان تا 6 ماه آینده فعال خواهد شد این بندر باید هرچه زودتر رونق بگیرد و سرمایه‌گذاران کار خودشان را آغاز کنند طی سه سال و نیم گذشته بیشترین هزینه در این پروژه شده است.

وی افزود: در طول 6 ماه گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع بخش خصوصی پیرامون پروژه بندر خشک گلستان هزینه شده است.

وزیر راه و شهر سازی افزود : در مورد بندر خشک هم با طرف ترکمنستانی مذاکراتی صورت گرفته است.

وی همچنین از اختصاص 24 میلیارد تومان برای ترمیم بافت های فرسوده خبر داد و گفت: 24 میلیارد تومان از منابع شهرداری‌ها ، دهیاری‌ها و از محل مالیات بر ارزش افزوده برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی از رشد 15 درصدی میزان سپرده گذاری در صندوق پس انداز یکم بانک مسکن خبر داد.

عباس آخوندی گفت: در این طرح که با استقبال مردم روبرو شد به خانه اولی ها پس از سپرده گذاری یک ساله وام خرید مسکن 45 یا 60 میلیون تومانی با سود 6 درصد در بافتهای فرسوده و 8 درصد در دیگر مناطق شهر پرداخت می شود.

وی افزود : بر اساس اعلام بانک مسکن هم اکنون 5 هزار و 100 نفر برای خرید مسکن در بافتهای فرسوده سپرده گذاری کرده اند.

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح بازسازی بافتهای فرسوده شهری ادامه داد : ارتقاء کیفیت سکونت و زندگی مردمان این بافتها از دغدغه های اصلی ماست و با اجرای طرح محله محوری به جای پروژه محوری به دنبال تحقق این هدف هستیم.

انتهای پیام/ح

 

گلستان استان بدون بندر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.