مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ازپوشش امدادی توسط ۵۰۰ نجاتگر هلال احمر استان کرمان در ۲۷ پایگاه ثابت و موقت در ایام اربعین حسینی خبر داد.

پوشش امدادی اربعین حسینی باحضور ۵۰۰ نجاتگر کرمانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: این نهاد بین المللی، مردمی و بشردوست در ایام اربعین حسینی در طول مسیر‌های اصلی استان، در مرز چذابه، شلمچه و در شهر کربلا به حادثه دیدگان و مصدومین امدادرسانی می‌کند.

فلاح با اشاره به پوشش امدادونجات در ۲۷ پایگاه ثابت و موقت بین شهری با حضور بیش از ۵۰۰ نیروی نجاتگر گفت: تمامی نیرو‌های امدادی حاضر در پایگاه‌ها در طول این ایام، افراد مجرب و آموزش دیده هستند.

وی در ادامه به آماده سازی و تجهیز بیش از ۵۰ دستگاه خودروی نجات، آمبولانس و یک فروند هلی کوپتر اشاره کرد و گفت: همه وسایل نقلیه مذکور در ۲۷ پایگاه امدادونجات ثابت و موقت جهت ارائه خدمات امدادی مطلوب و مناسب مستقر هستند.

فلاح گفت: محل استقرار جمعیت هلال احمر استان کرمان جهت ارائه خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و توزیع دارو به زائرین در شهر کربلا می‌باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه به برگزاری مانور‌های میدانی در عرصه بهداشت و درمان جهت آمادگی هرچه بهتر و بیشتر در این ایام اشاره کرد و گفت: پوشش امدادونجات توسط این جمعیت در مرز‌های چذابه و شلمچه؛ محل خروج زائرین اربعین حسینی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به پشتیبانی هوایی؛ افزود: ارائه خدمات امدادی در این ایام، باعث افزایش آمادگی جمعیت هلال احمر در پاسخگویی به سوانح و حوادث احتمالی در سطح بین الملل، حضور پر صلابت نیرو‌های امدادی در امر امدادرسانی به زائرین در کشور عراق، شرکت در عزای حسینی همراه با ارائه خدمات به زائرین و مسافرین، استفاده از توان و ظرفیت جمعیت هلال احمر استان و ایجاد یک وحدت رویه ملی در امر امدادرسانی و کمک در سطح کشور از نقاط قوت حضور در این برنامه ملی مذهبی است.
انتهای پیام /ح

حضور 500نجاتگرهلال کرمان دراربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.