تعزیه خوانی بزرگ شیراز با آغاز دهه اول ماه محرم از امروز در بوستان مادر اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود طهماسبی شهردار منطقه پنج شیراز گفت: این آیین سنتی و مذهبی با عنوان «شب‌های آزادگی» از امروز تا ۲۶ شهریور مصادف با دوم تا هفتم محرم الحرام از ساعت ۱۸ در بوستان «مادر» واقع در بولوار احمد بن موسی (ع) برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه اینکه در این نمایش مذهبی وقایعی از خروج امام حسین (ع) از مدینه تا ورود حضرت زینب (س) و دیگر اُسرای عاشورا به شام روایت می‌شود، تصریح کرد: تحقیق و پژوهش وقایع این تعزیه توسط اساتید دانشگاه شیراز انجام شده و متن آن از کتاب تعزیه مجالس انتشارات سروش صدا و سیما به رشته تحریر درآمده است.

طهماسبی تاکید کرد: طراحی دکور و المان‌های این آیین مذهبی انجام شده و ۶۰ نفر بازیگر در آن نقش آفرینی می‌کنند و از همه گروه‌های سنی در اجرای این آیین مذهبی حضور دارند.

شهردار منطقه پنج شیراز، هدف از برگزاری این تعزیه را ترویج فرهنگ عاشورایی، انتقال مفاهیم و جلوه‌هایی زیبا از ایثار و جانفشانی در راه مبارزه با باطل و دفاع از حق و حقیقت و آشکار کردن چهره نفاق اعلام کرد و تصریح کرد: واقعه عاشورا یک حادثه تاریخی نیست بلکه مکتبی تاریخ ساز است که هرچه از آن بگذرد میزان پذیرش و مقبولیت این فرهنگ و مکتب نزد همه ادیان و مذاهب به واسطه اوج مظلومیتش ماندگارتر می‌شود.
انتهای پیام/ر

تعزیه خوانی بزرگ شیراز در بوستان مادر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار