هنرمند موسیقی سنتی و تعزیه فارس به دیدار حق شتافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محدث مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: غلامعلی رنجبر جعفرآبادی از نوازندگان قدیمی سرنا و از هنرمندان موسیقی سنتی تعزیه در شیراز و نمایش‌های سنتی به رحمت ایزدی پیوست.

وی تصریح کرد: این هنرمند در سال ١٣٩٠ به علت عارضه عفونت ریوی در بستر بیماری قرار گرفت و این بیماری به مدت ٧ سال طول کشید.

محدث گفت: زنده یاد رنجبر جعفر آبادی سال ١٣١٢ در یک خانواده مذهبی شیراز دیده به جهان گشود.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: وی در دوران کار هنری خود به نوازندگی ساز سرنا و تمام دستگاه‌های موسیقی اشراف داشت و در سال‌های قبل از انقلاب با صدا و سیما و همچنین در مراسم عزاداری و در جشن‌های متمادی و هم در تعزیه خوانی فعالیت داشت.

وی ادامه داد: زنده یاد رنجبر جعفر آبادی با خوانندگانی، چون علی داوری غضنفر راستی، گلنار دهقان و صمد عقاب کاست‌های بسیاری را به یادگار گذاشت و پس از پیروزی انقلاب در همین زمینه فعالیت داشت و در تعزیه‌های بسیاری به نوازندگی پرداخت.

محدث تصریح کرد: وی در سال ١٣٩٠ به علت عارضه عفونت ریوی در بستر بیماری قرار گرفت و این بیماری به مدت ٧ سال طول کشید و در غروب آفتاب ١٥ خرداد جاری مصادف با ٢٠ رمضان ١٤٣٩هجری قمری دیده از جهان فروبست.

انتهای پیام/ن

هنرمند موسیقی سنتی و تعزیه فارس درگذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار