رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: انبارهای استان باید موجودی خود را اعلام کنند و در غیر این صورت به دلیل احتکار با آن‌ها برخورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز اسودی پیش از ظهر چهارشنبه در دومین جلسه ستاد استانی مبارزه با احتکار، اختفاء و امتناع از عرضه کالا که به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، بابیان اینکه بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک برای مقابله با احتکار، تقویت می‌شود، تأکید داشت:  انبارهای فاقد شناسه و انبارهایی که نسبت به اعلام موجودی کالا اقدام نکرده‌اند به‌عنوان انبار احتکار کالا ضبط می‌شوند.

وی بابیان اینکه برخورد با احتکار و اختفاء کالاها در استان سمنان طی ماه‌های اخیر تشدید شده است، افزود: احتکار دارو، لوازم‌خانگی، نهاده‌های دامی، مواد پتروشیمی و کالاهای اساسی به‌شدت مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، درباره سازوکار مقابله با احتکار و نظارت بر عرضه کالاها، گفت: انبارهای نگهداری کالاها، موظف هستند نسبت به ثبت شناسه و اعلام موجودی کالاهایشان را اعلام کنند تا در حوزه نظارتی دچار مشکل نشوند.

اسودی بیان کرد: وحدت رویه در بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک بین اعضای ستاد مقابله با قاچاق کالای استان سمنان یک ضرورت است که می بایست با هماهنگی بین دستگاه های مرتبط، به صورت سیستماتیک و پیوسته مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: ما معتقد هستیم که ساز و کار منظم در عرضه کالا و هچنین نظارت بر آن در استان سمنان باعث می شود که مردم اعتمادشان را به دولت تقویت کنند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست از کشف یک انبار احتکار کالا حاوی ۱۱۰۰ هود و سینک در شهرک صنعتی سمنان خبر داد و گفت: به منظور کنترل بازار و جلوگیری از نوسانات قیمت ها و در قالب طرح تشدید مبارزه با احتکار کالا بازرسان سازمان با اجرای گشت مشترک با حضور نماینده تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی اقدام به کشف یک انبار احتکار هود و سینک در سمنان شدند.

مهدی یحیایی ارزش ریالی این کالاها را در حدود هشت میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پرونده برای بررسی و اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی افزود: مردم می توانند در صورت دیدن مواردی از احتکار و کم فروشی و ... با شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس سازمان صنعت استان سمنان درباره احتکار کالا

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.