رئیس شورای هیات‌های مذهبی شهرستان جیرفت گفت:هیات‌های مذهبی باید کانون‌های اجتماعی باشند تا با این دیدگاه و رویکرد بتوانند گوشه‌ای از مشکلات جامعه را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین مشایخی رئیس شورای هیات‌های مذهبی شهرستان جیرفت در همایش روسای هیات‌های مذهبی و پلیس یاران محرم ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم گفت:۲۴۱ هیات مذهبی درسطح شهرستان جیرفت مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود:وقتی فعالیت هیات‌های حسینی برگزار می‌شود دشمن از این جمعیت متعجب شده که چطور این اتفاق افتاده و این مردم چگونه در این مراسم حضور پیدا کردند و از طرف دیگر نگاه کنیم به این فعالیت این جریان هنوز ادامه دارد حضور حداکثری مردم و پیوستن دیگر ادیان برای حضور در این اجتماع بزرگ است.

مشایخی ضمن تشکر از معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی جیرفت برای اجرای طرح پلیس یاران محرم در شهرستان تصریح کرد: از امروز که روز اول محرم است اولین اقدامی که مانند سال گذشته این فعالیت شروع شده اقدام کار خودجوش با عنوان پلیس یاران محرم برای
تامین امنیت ، تامین نظم عزاداران محرم است.

وی افزود:باید آدم‌های متفاوت را با نگاه‌های متفاوت در یک قالب گنجانده شود و امنیت در حوزه‌های مختلف تامین شود برای این امر
نیازمند یک برنامه منظم هستیم و بخشی از این برنامه پلیس یاران، بخشی روسای هیات و بخشی هیات داران و همه کسانی که در حوزه امنیت کار میکنند و نقش پلیس یاران در این مراسم بسیار سنگین و مهم است.

حسین مشایخی گفت:اگر ما به عنوان یک هیات مذهبی وظیفه خود را خوب انجام دهیم قطعا نتیجه خوبی دریافت می‌شود
ما باید جلو خیلی از حوادث که برای شهر و جامعه ما عقبه بدی به دنبال دارد را بگیریم در مکتب حسین باید دانشگاه آدم سازی را راه بیندازیم.

مشایخی با بیان اینکه ۴۱ هیات مذهبی در شهرستان وجود دارد تصریح کرد: هیات داران باید نگاه اجتماعی داشته باشند به جامعه و دولت وباید باهمدلی همراه دولت باشیم، هیات‌های مذهبی باید کانون‌های اجتماعی باشند و با این دیدگاه مرکزی را راه اندازی کنیم که گوشه‌ای مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی شهرستان جیرفت اظهار کرد:هشتم محرم باید فرصتی را ایجاد کنیم برای انعکاس فرهنگ عزاداری منطقه تا به بهترین شکل انعکاس داشته باشد و باهم درکنار هم کمک کنیم که بتوانیم به خوبی این رسالت را انجام دهیم.

وی در پایان سخنان خود یادی از شهید فردین سنجری یکی از شهدای امنیت شهرستان جیرفت کرد.

در این همایش به این موضوع اشاره شد باتوجه به اینکه ایام محرم با خرید فصل مدارس مصادف شده است هیات‌های مذهبی طوری برنامه ریزی کنند تا عزاداری ها باعث ایجاد ترافیک و مزاحمت برای شهروندان نشود.

همایش روسای هیات های مذهبی و پلیس یاران محرم همزمان بااولین روز از ماه محرم در محل سالن اجتماعات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان جیرفت برگزار شد.
انتهای پیام/ی

یادی از شهید فردین سنجری یکی از شهدای امنیت شهرستان جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار