فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: یک قلاده روباه که به دلیل آسیب از ناحیه کمر در پارکی در شاهین شهر سرگردان شده بود، برای تیمار و رهاسازی به «قمیشلو» منتقل شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مرتضی جمشیدیان با بیان اینکه دارای مناطق حفاظت شده متنوعی است، اظهار داشت: انواع گونه‌های حیات وحش در مناطق حفاظت شده اصفهان، پناهگاه‌های حیات وحش، مناطق شکار ممنوع زندگی می‌کنند که در معرض خطر شکار غیرمجاز توسط شکارچیان و یا به دام افتادن در تله‌های ثابت و متحرک آنها هستند.

وی افزود: گاه این حیوانات با خارج شدن از محل زندگی خود گم شده و یا به دلایل مختلف در مناطق مسکونی گرفتار می‌شوند که اغلب اوقات با مساعدت‌های مردمی از خطر نجات یافته و با تحویل به یگان حفاظت محیط زیست تحت درمان قرار گرفته و سپس در محیط طبیعی زندگی خود رهاسازی می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه در روزهای گذشته یک روباه معمولی درحالیکه از ناحیه کمر زخمی و در پارک شاهین‌شهر سرگردان بود با اطلاع رسانی یکی از کارگران فضای سبز زنده‌گیری شد، ابراز داشت: این روباه به منظور درمان و رهاسازی در پناهگاه حیات وحش قمیشلو به این منطقه منتقل شد.

 

انتهای پیام / س

 

حفاظت از گونه های حیوانی در مناطق حفاظت شده اصفهان

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.