ساعاتی مانده به آغاز ماه محرم الحرام،ماه عزای تمام هستی،پرچم سیاه عزای امام حسین (ع) در طبس به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛عصر امروز دوشنبه بیست و نهم ذی الحجه، پرچم سیاه عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در میدان انقلاب اسلامی طبس با حضور عاشقان و دلدادگان آن حضرت و مردم و مسئولان، به اهتزاز در آمد.

اهتزاز این پرچم در جای جای ایران اسلامی و سیاه پوش شدن شهرها در این ایام بی شک ، نشان از مهر مردم این سرزمین به سید و سالار شهیدان دارد و خود زبان گویایی برای پاسخ به کور دلانی است که وقیحانه و به خیال خام خود می خواهند فرهنگ عاشورایی را از دل این مردم بزدایند.

در آغاز مراسم با دعوت علی کدخدایی، مجری برنامه که از قاریان برجسته در طبس نیز است, حاضران و عزاداران به محضر امام شهیدان, حسین بن علی (ع)، خاندان مطهر و یاران باوفایش سلام داده و ادای احترام کردند و سپس شعار لبیک یا حسین و لبیک یا زینب  در میدان انقلاب اسلامی طبس طنین انداز شد.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس سخنران ویژه مراسم در میدان انقلاب اسلامی در میان مردم عزادار طبس گفت:امروز این جمعیت آمده اند تا اعلام کنند ما عزاداریم به خاطر شهادت حسین چرا که تمام خوشبختی ما به خاطر پیوند با این خاندان است .

وی افزود:عده ای در ظاهر شاید خوشبختی برای شان نباشد و گناهکار باشند اما در محفل امام حسین (ع) متحول می شوند، حرم امام حسین در گناهکاران نیز اثر دارد و انقلاب درونی در آنان ایجاد و نور ایمان را در وجودشان زنده می کند.

بهارستانی یزدی شهردار طبس نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:این پرچم به ابعاد ۶ متر در هشت متر "پنجاه متر مربع"  در ارتفاع ۳۰ متری هر سال در همین میدان برافراشته می شود. 

وی افزود:هرسال اول ماه محرم و همزمان با تعویض پرچم بارگاه نورانی اباعبدلله الحسین، ما نیز پرچم مشکی را به نشانه ی عزاداری عمومی برپا می کنیم ، این نماد عزادار بودن ما برای فرزند پاک پیامبر و نشانه این است که هرگز پیام عاشورا را فراموش نخواهیم کرد .

در ادامه این مراسم که برای اولین بار در شهر طبس با حضور مردم و مسئولان ، به همت هیئات مذهبی شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار شد ، همزمان با نوحه سرایی جلال ابراهیمی و حاج صادق قاضی زاده ، پرچم سیاه عزاداری سرور و سالار شهیدان در میان عاشقان و عزاداران آن امام مظلوم به اهتزاز درآمد .

انتهای پیام/غ

قلب طبس به تملک ارباب درآمد

 

برچسب ها: محرم ، عزاداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.