رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۷ هزار میلیارد تومان به اقشار ضعیف و کم درآمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه استان گفت: با موافقت مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار اعتبار دیگر از محل صندوق توسعه ملی به بخش اشتغال کشور اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: این اعتبار با هدف اجرای طرح‌های اشتغال زا در حوزه‌های بافت فرسوده شهری، ترمیم ناوگان فرسوده حمل و نقل و کمک به پایداری تولید هزینه می‌شود.

تاجگردون با بیان اینکه ساز و کار مربوط به اختصاص این بودجه در راستای ایجاد اشتغال در استان‌های مختلف کشور در دست بررسی است و در آینده نزدیک نهایی می‌شود. افزود: بیکاری در حال حاضر از جمله مشکلات مهم کشور است، که جهت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید باید از سرمایه‌های صندوق توسعه ملی، بانک‌ها و بخش خصوصی بهره برداری شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه بیکاری در حال حاضر از جمله مشکلات کشور است، اظهار داشت: جهت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید باید از سرمایه‌های صندوق توسعه ملی، بانک‌ها و بخش خصوصی بهره برداری شود.

وی ادامه داد: همواره مجلس به اقشار ضعیف توجه می‌کند در حالی‌که برخی انتقاد می‌کنند که گاهی خواسته و ناخواسته بلندگوی سرمایه‌داران می‌شویم در حالی‌که حدود هزاران میلیارد تومان به اقشار ضعیف پرداخت در شاخص‌های مختلف پرداخت شد و امسال هم ۷ هزار میلیارد تومان به اقشار ضعیف پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار به روستا‌ها اختصاص یافت تا در بحث اشتغال‌زایی روستایی استان‌ها هزینه شود، اظهار کرد:در سالجاری هم بودجه مناسب و خوبی برای اشتغالزایی روستایی تخصیص یافته و امیدوارم دولت از ظرفیت مجلس در مسائل اقتصادی بیشترین بهره را ببرد.

تاجگردون گفت: رویکرد مجلس، در پیشنهاد طرح‌هایی که منجر به بهبود اوضاع اقتصادی می‌شود، واکنش مثبتی است.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس گفت: درآمد کشور در طول چهارماهه ابتدای سال نسبت به سال گذشته رشد قابل قبولی داشته و علت افزایش درآمد کشور افزایش صادرات نفت و افزایش قیمت هر بشکه نفت است، در قانون بودجه هر بشکه نفت ۵۵ دلار در نظر گرفته شده بود که به طور متوسط هر بشکه نفت در چهار ماهه نخست سال ۷۰ دلار به فروش رسیده که در نهایت به افزایش درآمد کشور به نسبت سال گذشته منجر شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه به همه ایران تعلق دارد، ادامه داد: مشکلات این دریاچه باید با همکاری و مشارکت همگانی حل شده و از ظرفیت بودجه‌ای نهاد‌های مختلف نیز بهره برداری شود.

تاجگردون ضرورت توجه ویژه به آذربایجان غربی خاطرنشان کرد و  گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی می‌توان در جهت توسعه این استان گام برداشت و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در راستای تسهیل این روند آمادگی لازم را دارد.

انتهای پیام/م

 

سفر رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.