قاضی زاده هاشمی گفت: در شهرستان‌های دور دست همه چیز واقع بینانه و به دور از هیاهوی شهری است و در روستا و شهرهای مرزی و محروم کسی حرفی از دلار و یورو و سکه نمی‌زند.

مردم مناطق محروم حرفى از دلار و سكه نمى زنند/ مطالبات شركت هاى دارو و تجهيزات پزشكى نقد پرداخت خواهد شد/ بی‌تردید بر نقشه‌های بدخواهان فائق می‌آییمبه گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت عصر امروز در دیدار با مدیر منطقه مدیترانه ای سازمان بهداشت جهانی که در وزارت بهداشت برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره سفر استانی خود به آذربایجان غربی اظهار کرد: در سفر به آذربایجان غربی با بازدید از اکثر شهرهای استان و مراکز خانه‌های بهداشت جامع سلامت، از نزدیک با مردم صحبت کردیم، خوشبختانه بسیاری از آنها از خدماتی که در طول این پنج سال در حوزه سلامت انجام شده رضایت کافی داشتند.

وی ادامه داد: در این سفر 180 پروژه افتتاح شد، همکاری و تعامل خوب پزشکان، ماماها، مدیران آزمایشگاهی در کنار ارائه خدمات پزشکی به مردم با وجود مشکلات زیاد از جمله اقدامات مثبت این حوزه بوده است؛ در شهرستان‌های دور دست همه چیز واقع بینانه و به دور از هیاهوی شهری است و در روستا و شهرهای مرزی و محروم کسی حرفی از دلار و یورو و سکه نمی‌زند، به عنوان یکی از اعضای کابینه دولت در این سفر آموختم همه چیز در تهران نیست.

هیاهو کردن، تنها نقشه احساس ناکارآمد بودن دشمنان را اجرایی می‌کند

هاشمی تاکید کرد: هیاهو کردن، تنها نقشه احساس ناکارآمد بودن دشمنان را اجرایی می‌کند و در این بین متاسفانه برخی از همکاران، یاری کننده آن ها شده اند.

وی با اشاره به لزوم مدیریت صحیح کارها بیش از همیشه، افزود: تصور من این است که طرح تحول نظام سلامت در مسیر خوبی پیش می‌رود و علی رغم نارضایتی برخی از همکاران و ارائه دهندگان خدمت به دلیل معوقات و بدهی بیمه‌ها، کارها در حوزه سلامت به خوبی در حال انجام است.

وزیر بهداشت با اشاره به کمک شایان سازمان برنامه و بودجه به وزارت بهداشت، افزود: امیدوارم طبق جلسه بیمه تامین اجتماعی با رئیس مجلس، تا پایان مهر ماه پرداخت چهار هزار میلیارد تومان برای این مجموعه عملیاتی شود، امیدوارم با کمک گمرک و بانک مرکزی بدهی همکاران داده شده و کالاهای اساسی ترخیص شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: کمک سازمان بهداشت جهانی در امور مدیترانه‌ای که شامل غرب آفریقا، غرب آسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس است برای غلبه شدن بر مشکلات و برملا کردن نقشه شوم بدخواهان کشور موثر خواهد بود.

رفتار سازمان‌های بین‌المللی در ذهن مردم باقی می‌ماند

وی با بیان اینکه  بی‌تردید بر نقشه‌های بدخواهان فائق می‌آییم، تصریح کرد: رفتار سازمان‌های بین‌المللی و همسایگان ما در ذهن مردم باقی می‌ماند و هر یک باید نسبت به سهمی که در پیروزی کشور داشته ایم نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

هاشمی بیان کرد: در جلسه‌ شورای هماهنگی که بین سران سه قوه برگزار شده مقرر شد مطالبات شرکت های تجهیزات پزشکی و همکاران به صورت نقد پرداخت شود و قرار است 1.5 میلیارد اوراق خزانه به صورت نقد برای پرداخت مطالبات ارائه دهندگان خدمت قرار بگیرد.

وزیر بهداشت گفت: انتظار این است که سازمان های بین‌المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی به وظایف قانونی خود که حمایت از ملت‌های دنیا بوده عمل کند، امیدوارم برای اولین بار در تاریخ عملکرد خوبی در زمینه حمایت از ملت‌ها داشته باشند، اگر چه در گذشته در این زمینه خوب عمل نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: مردم ایران فداکاری‌ها‌ی زیادی در طول 40 سال برای بشریت انجام داده‌اند که بخشی از آن نابودی رژیم صدام،‌ داعش، طالبان، القاعده بوده است و بعد از اشغال شوروی مردم ایران کمک زیادی به مردم افغانستان داشتند.

سازمان بهداشت جهانی از اقدامات کشورها در حوزه سلامت حمایت می‌کند

در ادامه مراسم احمد المنظری رئیس مدیترانه‌ای سازمان بهداشت جهانی گفت: امروز که به کشورم بر می‌گردم خاطرات خوبی از ایران در حوزه سلامت به همراه دارم و ایران می‌تواند تجربیات خود را در زمینه بیماری‌های غیر واگیر در اختیار سایر کشورها قرار دهد.

وی ادامه داد: سازمان‌های بین‌الملل از جمله سازمان بهداشت جهانی از اقدامات کشورها در حوزه سلامت حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار