قاضی زاده هاشمی گفت: سازمان بهداشت جهانى اجازه ندهد تحریم‌ها به سلامت ایرانیان آسیب بزند.

سازمان بهداشت جهانى اجازه ندهد تحریم‌ها به سلامت ایرانیان آسیب بزند/ جامعه بشریت مدیون فداکاری‌های شهدا و جانبازان ایران استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن قاضی زاده هاشمی در مراسم دیدار با مدیر مدیترانه که عصر امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به رشد و ارتقای موثر صورت گرفته در دوره مدیریتی اخیر در حوزه بهداشت و درمان، اظهار کرد: من به شمال غرب کشور زیبایم سفر کرده بودم و علاقه مند بوده تا شما هم همراه من در این سفر باشید تا واقعیت‌های حوزه سلامت و پیشرفت‌های ایران را با چشم خود مشاهده کنید.

پیشگیری از بروز بیماری‌های غیرواگیر

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش بهورز، خانه سلامت، پایگاه بهداشت، نظام ارجاع و پزشک خانواده در همه شهرها  به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های غیرواگیر، افزود: در روستاها به ازاء هر هزار نفر و در شهر به ازاء هر 2 هزار و 500 نفر یک مراقب سلامت، پزشک،‌ کارشناس تغذیه و سلامت روان هستند و خدمات بهداشتی درمانی به صورت کاملا رایگان به مردم ارائه می‌دهند.

هاشمی تأکید کرد: من مطمئن هستم در این دوره از نظر کیفی در بیشتر زیرساخت‌ها، پیشرفت‌هایی خوب داشته باشیم و هنگامی می‌توانیم در منطقه برنامه‌های حوزه سلامت را جاری کنیم که در کشور در زمینه خدمات بهداشتی درمانی و نظام سلامت اثرگذار باشیم.

وی با اشاره به تلاش مستمر وزارت بهداشت برای الگو ساختن ایران در خصوص پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، اظهار کرد: ما از کمک در حوزه آموزش استقبال می‌کنیم و کار خوب رئیس جمهور کشورمان در این زمینه این است که تلاش‌های خوبی در راستای اجتماعی شدن سلامت کرده است و ایران در این زمینه از تجربیات کشور تایلند استفاده بهینه را برده است.

هاشمی ادامه داد: مشکلات مشترکی با کشورهای منطقه داریم و تلاشی زیاد برای پیشگری از بروز بیماری‌های غیرواگیر داریم.

وزیر بهداشت با اشاره به توانایی ایران در همکاری‌های خوب با سازمان بهداشت جهانی در زمینه‌های آلودگی هوا و بروز طوفان، افزود: ایران در طول چند دهه اخیر کمک هایی بسیار به مردم منطقه و حفظ حقوق بشر کرده است و ما در جهت مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر تعداد زیادی شهید را تقدیم کرده‌ایم و به کشورهای اروپایی و مردم دنیا در این زمینه کمک زیادی کرده‌ایم.

هزینه کَردِ ایران در مبارزه با رژیم بعث عراق، طالبان و داعش

وی افزود: شهدا و جانبازان زیادی در زمان جنگ تحمیلی برای نابودی صدام و قبل از آن در زمان شوروی سابق داریم و در این حال در نابود کردن داعش، القاعده و طالبان هزینه‌های زیادی را کرده‌ایم و در این خصوص هیچ انتظاری از سازمان یا کشوری نداریم زیرا این کار ما یک معامله با خداوند بوده و دفاع از ملت مظلوم جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است.

وزیر بهداشت ادامه داد: از زمانی که دولت آمریکا از یک معاهده بین‌المللی خارج شد، تحریم‌های جدیدی ایجاد و مشکلاتی را برای مردم ما درست کرد و ما از سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی انتظار داریم که در اجرای بهداشت و سلامتی مردم اجازه ندهد که بهداشت و سلامتی ایرانیان آسیبی وارد شود.

هاشمی افزود: تحریم‌ها صرفا مردم را هدف قرار داده‌اند و هدفش ایجاد نارضایتی و آسیب رساندن به گروه‌های هدف، سالمندان و مردم است که دیدن چنین مسائلی در قرن 21 کمی عجیب است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: با تحریم‌های ثانویه، بانک و شرکت‌هایی که با ایران ارتباط دارند، تحت فشار قرار گرفته و استثنایی در زمینه بهداشت و درمان ندارد.

بی اثر بودن تحریم ها با کمک کشورهای دوست

وی با اشاره به اینکه امیدواری دوستان ایران در دنیا مبنی بر موفقیت در پشت سر گذاشتن این دوران، افزود: ایران دارای 15 همسایه بوده و دوستان ما کمک می‌کنند تا تحریم‌ها بی‌اثر واقع شوند.

وی یاداوری کرد: رفتار دنیا، سازمان‌های بین‌الملل و سازمان‌ بهداشت جهانی در ذهن مردم ماندگار شده و امیدوارم اقداماتی در راستای حفظ حقوق بشر به وسیله سازمان‌های بین‌المللی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار