علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: با توجه به اینکه راه آهن اراک- خمین-گلپایگان- میمه-اصفهان در یک ردیف اعتباری برای تملک بودجه پیش بینی شده بود، اما منابع کافی برای اجرایی شدن این پروژه وجود نداشت.
وی افزود: حتی بخشهایی از پروژه راه آهن اراک- خمین-گلپایگان- میمه-اصفهان بدون مطالعه اقدام و پس از مدتی رها شده بود البته این پروژه باید در پیوست یک قانون بودجه به سمت اجرایی شدن پیش میرفت، اما معوق مانده بود.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانجام با پیگیریهای انجام شده سال گذشته در پیوست یک قانون بودجه قرار گرفت و هفت میلیارد تومان اعتبار دریافت شد، پس از انتخاب پیمانکار با موافقت استاندار اراک پنج کیلومتر جاده از مسیر ایستگاه ملک آباد در مسیر اراک در اختیار گرفته شد و اکنون زیرسازی آن به اتمام رسیده است.
وی گفت: گذر خط ریلی در مسیر منطقه حیاط وحش موته-اصفهان با مشکل زیست محیطی مواجه میشد و همین سبب معوق ماندن پروژه بود که به سمت خوانسار تغییر مسیر داده شد.
بختیار با بیان اینکه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان کل پروژه در مسیر خمین- گلپایگان- خوانسار- دامنه- اصفهان انتخاب پیمانکار میشود، تصریح کرد: به دلیل اقتصادی بودن مسیر ریلی میتوان از انواع حمل و نقل استفاده کنیم که تحقق آن منشأ تحول بزرگ اقتصادی در منطقه غرب استان میشود.
انتهای پیام /س