مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: دشمنان تحریم‌ها را به عنوان جایگزین شرایط جنگ در نظر گرفته اند تا شرایط را برای ایران اسلامی سخت‌تر کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمدرضا واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر خوزستان در گیت بوستان اهواز با اشاره به اینکه هدف دشمن جدایی میان حکومت و ملت است، افزود: دشمنان تحریم‌ها را به عنوان جایگزین شرایط جنگ در نظر گرفته اند تا شرایط را برای ایران اسلامی سخت‌تر کنند.

وی گفت: شرایط امروز کشور در مقایسه با مشکلاتی که در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن داشتیم قابل قیاس نیست و بسیار کمتر شده است.

واعظ مهدوی با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های کشور بیان کرد: باید از زیرساخت‌های قوی برای تقویت ظرفیت‌های اقتصادی کشور بهره گرفت که یکی از این ظرفیت ها، استفاده هرچه بیشتر از فعالان عرصه‌های تولید و تعاونی‌ها به عنوان سردمداران این عرصه است.

به گفته وی، حضور تعاونی‌ها در اقتصاد کشور به عنوان یک بخش اقتصادی، بیانگر اهمیت نظام تعاونی در توسعه کشور و نظام اقتصادی است.

وی در خصوص نقش تعاونی‌ها در کشور‌های پیشرفته بیان کرد: تعاونی‌ها در کشور‌های توسعه یافته نقش مهمی در نظام اقتصادی ایفا می‌کنند و تاثیر بسیاری در افزایش تولید و توزیع عادلانه درآمد‌ها دارند.

** ناموفق بودن تعاونی‌ها در جذب سرمایه‌های اقتصادی



رییس اتاق تعاون خوزستان نیز در این همایش گفت: شرکت‌های تعاونی در یک منطقه برای ساماندهی امور، مبارزه با رانت و تبعیض تاسیس می‌شوند، زیرا یکی از اهداف تعریف شده برای آن‌ها ایجاد عدالت است.

مرتضی رخیصی با اشاره به اینکه در قانون اساسی توجه به شرکت‌های تعاونی به عنوان یکی از سه بخش اقتصادی ذکر شده ادامه داد:، اما به بخش تعاون آنطور که باید توجهی صورت نگرفته است.

وی یکی از دلایل ناکارآمدی شرکت‌های تعاونی در کشور را کم کاری خود تعاونی‌ها دانست و گفت: شرکت‌های تعاونی در جذب سرمایه‌های اجتماعی و اقتصاد بخش دولتی چندان موفق نبوده اند.

رخیصی ادامه داد:خوزستان ظرفیت‌های بسیاری دارد که هرکدام به تنهایی زمینه رونق اقتصادی هستند، اما بخش تعاون از آن‌ها بهره نبرده است.

وی افزود: ثبت شرکت و آمارسازی برای بالا بردن تعداد شرکت‌های تعاونی کار سختی نیست، اما مساله مهم حفظ این شرکت‌های تعاونی و نظارت بر آن‌ها است تا از تاسیس شرکت‌های ناکارآمد جلوگیری شود.

رخیصی به آمار بالای پرونده‌های ارجاع شده برای داوری به اتاق تعاون هم اشاره کرد و گفت: در سال بیش از ۴۰۰ پرونده در اتاق تعاون خوزستان مورد داوری قرار می‌گیرد که حجم بالایی از آن متعلق به تعاونی‌های مسکن است؛ بنابراین گزارش از ۲۳ تعاونی برتر خوزستان در سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر خوزستان تجلیل شد که این ۲۳ تعاونی برتر شامل چهار تعاونی برتر کشوری و ۱۹ تعاونی برتر استانی هستند.

این تعاونی‌های برتر در حوزه‌های تولید، توزیع، مصرف و خدمات در بخش‌های کشاورزی، صنعت و... فعالیت می‌کنند و توانسته اند با عملکرد خود حایز رتبه برتر تعاونی‌های خوزستان شوند.

انتهای پیام /ی

برچسب ها: دفاع مقدس ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.