رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: سران عشایر نقش مهمی در ايجاد فضای صلح و سازش در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان در جلسه اعطاء احکام جدید اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر، بر نقش مهم سران عشایر برای ایجاد فضای صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به اينكه خوزستان داراd بافت عشايری است و سران عشاير فعاليت‌های در زمينه ايجاد صلح و سازش انجام می دهند، موضوع همكاری با اين افراد از آغاز فعاليت شورای حل اختلاف استان در دستور كار قرار گرفت، که در واقع هنگام بروز اختلاف و نزاع، سران عشاير نقش مهمي برای ايجاد فضای صلح و سازش در جامعه دارند، به همين دليل ترجيح داديم كه اين افراد در مجموعه شورای حل اختلاف مشاركت كنند و از ظرفيتی كه در اين زمينه وجود دارد به‌خوبی استفاده شود.

وی خواستار برخورد سران عشایر با سنت های غلط عشیره خود شد و اظهار کرد: یکی از سیاست های دشمن این نظام ترویج سنت های غلط در بین عشایر است که باید سران و نخبگان عشایر با درایت در برابر این سیاست های دشمن، مبارزه و با فرهنگ سازی صحیح و درست از سنت های اشتباه جلوگیری نمایند.

زبیدی نیا در ادامه با اشاره به رسم غلط تیر اندازی در مراسمات اذعان داشت: بزرگان اقوام و عشایر باید با فرهنگ سازی و تقویت سنت های صحیح در طایفه خود از رسم غلط تیراندازی در مراسمات که باعث خدشه دار شدن امنیت و آسایش مردم می شود پیشگیری کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان تصریح کرد: وجود شما بايد مانع از افزايش جرم و آمار زندانيان شود. اگر رسومات غلط ترک و افعال زشت تقبيح نشود، نمی توانيم خوزستان پر امنيت و آسايشي داشته باشيم.

رئیس شورای حل اختلاف خوزستان عملکرد شورای حل اختلاف ویژه عشایر را رضایتمند دانست و اظهار داشت: خوشبختانه از دلایل آمار بالای مصالحه در استان سنت صلح و سازش در بین عشایر استان می باشد و لازم است این سنت فرهنگ سازی و گسترش پیدا کند و شورای حل اختلاف ویژه عشایر در سال گذشته در موارد متعددی با دخالت و وساطت به موقع در رسیدگی به موضوعات مختلف از وقوع تنش در جامعه جلوگیری کردند و لازم است از اعضاء این شورا تقدیر شود.

در پایان این جلسه احکام جدید اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر به آنان اعطا شد.

انتهای پیام/گ

برگزاری جلسه در شوراهای حل اختلاف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.