کارشناس مشاوره آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: هدایت تحصیلی فرآیندی است که به دانش آموزان کمک می‌شود تا استعداد ها، توانایی ها، علاق و ویژگی‌های شخصیتی خویش را بشناسند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایوب نظرپور، کارشناس مشاوره و تربیت بدنی آموزش و پرورش عشایر خوزستان بیان داشت: هدایت تحصیلی فرآیندی است که طی آن با ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان کمک می شود تا استعداد ها، توانایی ها، علاق و ویژگی های شخصیتی خویش ، شاخه ها و رشته های تحصیلی و مشاغل مورد نیاز جامعه را شناخته و بر اساس آن اقدام به انتخاب اولویت شاخه ها گروه تحصیلی مناسب نماید.

وی افزود: هدایت تحصیلی و آزمون های مشاوره ای مثل آمون رغبت و توانایی و ... از اوایل دی ماه هر سال آغاز می شود که این آزمون های به صورت اینترنتی و برخط انجام می گیرد. ضمنا نظر والدین و دبیران دانش آموزان پایه نهم و نظرات پایانی این دانش آموزان در تعیین رشته این عزیزان تاثیر گذار خواهد بود و در پایه دهم در رشته ای که اخذ کرده اند مشغول به ادامه تحصیل خواهند شد.

نظر پور عنوان کرد: در مدارس عشایری هم مانند دیگر مناطق ، این سیکل انجام می شود که همکاران و دانش آموزان با مشکلاتی از قبیل عدم دسترسی به اینترنت مواجه هستند که با وجود حجم بالای کار و کمبود ها ، اما وظایف خود را به خوبی به پایان می رسانند.

  کارشناس مشاوره آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: در سال تحصیلی 97-96 در مدارس متوسطه مناطق عشایری تعداد 500 نفر دانش آموز پسر و 264 دانش آموز دختر پایه نهم به رشته های مختلف نظری ، فنی حرفه ای و کار دانش هدایت شده اند که سال آینده در پایه دهم در رشته های اخذ شده مشغول به تحصیل خواهند شد.

انتهای پیام/م

سامان دهی دانش آموزان با امر هدایت تحصیلی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
هدایت تحصیلی یا اجبار تحصیلی ؟؟؟؟؟؟