مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۱ اهواز از آغاز صدور نمون برگ هدایت تحصیلی ۴ هزار و ۶۷۸ نفر دانش آموز پایه نهم در این ناحیه خبرداد.

سید جاسم موسوی اصل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: 4 هزار و 678 نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم از امروز 24 تیر ماه 97 در سامانه بارگزاری و آماده چاپ جهت ارائه به دانش آموزان به منظور انتخاب رشته تحصیلی و ثبت نام در پایه ی دهم مدارس منطقه آغاز شد.

وی افزود: جهت تسریع در امر راهنمایی و ارشاد دانش آموزان و والدین آنان مشاوران منطقه به مدت 2 هفته ی مستمر در مدارس مستقر می باشند و مشاوران منطقه از امروز 23 تیر ماه 97 در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه به مدت 2 هفته در مدارس کار هدایت دانش آموزان و نحوه ی صدور هدایت تحصیلی آنان را مشایعت می کنند.

موسوی اصل بیان داشت: از آمار کل نمون برگ هدایت تحصیلی 4 هزار و 678 دانش آموز پایه نهم  در مدارس ناحیه 1 اهواز صادر شده اند که از این تعداد حدود 2 هزار و 436 دانش آموز پسر و 2 هزار و 242 دانش آموز دخنر را شامل می شوند.

 مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز عنوان کرد: اولویت های این فرم شامل اولویت "الف"، "ب" و"ج" می باشند که دانش آموزانی می توانند در رشته های علوم تجربی و انسانی شرکت کنند که این سه اولویت را کسب نمایند و برای دانش آموزان متقاضی در رشته های فنی و حرفه ای در صورت کسب امتیاز اولویت "الف" و "ب" امکان ثبت نام وجود دارد.

وی افزود: رشته های شاخه ی کاردانش، ریاضی فیزیک و معارف اسلامی فقط دارای اولویت "الف" می باشند که کسب حد نصاب برای ثبت نام کافی است و شرایط دیگر لحاظ نمی شود ولی رشته های که به غیر از اولویت "الف "دیگر اولویت ها را دارند با برنامه ی زمان بندی روبرو هستند. بنابراین ابتدا باید اولویت "الف" در هفته ی اول ثبت نام کند سپس نوبت به اولویت "ب" و همین طور اولویت "ج" خواهد رسید.

موسوی اصل در پایان گفت: علامت مندرج خط تیره (-) در نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان به معنای عدم یک رشته ی تحصیلی در ناحیه / منطقه و علامت هاشور(#) به معنای  کسب  نکردن کف نمره توسط دانش آموز در یک رشته ی تحصیلی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
این چه هدایت تحصیلیه باید بگیم اجبار تحصیلیه