استاندار کردستان گفت: بازنشستگان گنجینه‌های پربار علم ودانش هستند و بهره‌مندی از این گنجینه‌های عظیم گامی در تحقق توسعه استان تلقی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهمن مرادنیا استاندار کردستان در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری استان که در محل سالن همایش امام خمینی (ره) آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: بازنشستگان ارجمند بهترین دوران عمر خود را در راه خدمت به مردم و نظام طی کرده لذا تکریم این بزرگواران وظیفه همه ما است.

وی با بیان اینکه کارمندان امروز هر خدمتی در هر پست و مقامی که دارند انجام دهند به آینده خود خدمت می‌کنند، افزود: نباید ارتباط بازنشستگان بعد از اتمام دوران خدمت با سیستم اداری قطع و همه تجارب بازنشستگان از بستر خارج شود بلکه فراهم کردن زمینه‌ای برای استفاده جوانان و انتقال این تجارب به نسل‌های آینده ضروری است.

مرادنیا بیان کرد: ما درگیر رسیدگی به مشکلات مختلف استان هستیم و این دلیل بر فراموش کردن مطالبات بازنشستگان نیست بلکه هدف ما بهره‌مندی از این گنجینه‌های علم و دانش و گامی در تحقق توسعه استان تلقی می‌شود.

استاندار کردستان اشتغال جوانان را از مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: با همت مجموعه مدیران استانی در بعد زیرساختی، در بخش کشاورزی و دامپروری در استان کار‌های خوب و گسترده‌ای انجام شده و همه باهم برای حل مشکلات فرزندان این آب و خاک تلاش می‌کنیم.

مرادنیا اذعان کرد: امسال برای اولین بار استان کردستان دومین استان تولیدکننده گندم در کشور است لذا این مهم تاثیرات شایانی در اقتصاد مردم استان ایفا می‌کند که جای شکرگزاری و خوشحالی است.

وی با بیان اینکه کشاورزی استان باید هم به امنیت غذایی کشور و هم استان تبدیل شود، ادامه داد: در بعد سرمایه‌گذاری طی سال جاری ۳ طرح فولاد استان آماده شده که نوید خوبی برای اشتغال جوانان استان است.

استاندار کردستان جوانان کردستان را هنرمندان لایقی عنوان کرد و افزود: استان کردستان در عرصه هنر در سطح استانی، ملی و بین‌المللی امکان رشد و بالندگی آنان فراهم شده است لذا با این همه ظرفیت ایجاد شده در استان جای نگرانی و ناامیدی بخصوص برای فرزندان بازنشستگان نیست.

مرادنیا از همایون جنتی مسوول کانون بازنشستگی کشوری کردستان دعوت کرد به عنوان مشاور خود درراستای پیگیری مشکلات و مطالبات بازنشستگان وی را همراهی کند.

وی خطاب به مدیر صندوق بازنشستگی کردستان اذعان کرد: تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری در استان برای ایجاد اشتغال مجدد بازنشستگان و فراخوان آنان به چرخه کار در ابعاد مختلف خدمات، کشاورزی، دامپروری و عمرانی برای رهایی از افسردگی و بهره‌مندی این قشر پیشکسوت در استان ضروری است.

وی با اعلام اینکه بازنشستگان باید سهامداران این شرکت‌ها شوند، افزود: باید فرصتی برای درس‌آموزی و اخذ تجربه از بازنشستگان در استان ایجاد شود.

انتهای پیام/م

ایجاد اشتغال مجدد باز نشستگان با  تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری  در استان  کردستان

برچسب ها: اشتغال ، بازنشستگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.