فعالان مراسم عزاداری امام حسین (ع) برای تدارک ماه محرم گردهم آمدند.

تدارک دست اندر کاران عزای حسینی در استان مرکزی برای محرمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ روسای هیات های مذهبی، مداحان و شاعران آیینی استان در گردهمایی برای تدارک مراسم عزاداری امام حسین (ع) بر برگزاری هرچه با شکوه‌تر عزاداری‌های محرم تاکید کردند.

حجت الاسلام قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در حاشیه این همایش  در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: تبیین نهضت عاشورایی، بصیرت افزایی، بررسی آسیب‌های اجتماعی در دستور کار هیات مذهبی استان قرار گرفته است.

حجت الاسلام قربانپور افزود: هزارو ۷۰۰ هیئت مذهبی استان مرکزی با بهره گیری از جلسات تخصصی و تبیین و استفاده از مبلیغان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر محرم تلاش می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اعزام بیش از هزار مبلغ دینی به نقاط مختلف استان مرکزی ایام محرم از این تعداد ۸۴۰ مبلغ از استان و ۶۰۰ روحانی از قم به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام قربانپور به برنامه‌های ویژه محرم در استان اشاره کرد و افزود: جلسات توجیهی مبلغان، گردهمایی مداحان و هیات‌های مذهبی با حضور فعالان فرهنگی تبلیغی در سطح استان ازجمله این برنامه هاست.

اعزام صد روحانی و مبلغه زن به نقاط مختلف استان مرکزی

وی با اشاره به اعزام هزار و ۴۴۰ مبلغ دینی به نقاط مختلف استان مرکزی در ماه محرم به منظور ترویج و اشاعه آموزه‌های مکتب عاشورایی اضافه کرد: از این تعداد صد روحانی و مبلغه زن هستند که به نقاط مختلف اعزام خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همچنین از برگزاری اجتماعات بزرگ عاشورایی در همه شهرستان‌ها استان مرکزی در ایام ماه محرم هم خبر داد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.