مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشت پاییزه کلزا به عنوان کشت دوم در سطح پنج هزار هکتار از مزارع این استان آغاز شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مهدی فتحی گفت:برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای کشت کلزا در این استان در سال زراعی ۹۸ - ۹۷ پنج هزار هکتار است.

وی افزود: برای این میزان ۲۰ تن بذر مورد نیاز است که سازمان جهاد کشاورزی تا کنون حدود ۲۳ تن از این بذر‌ها از ۲ نوع فرانسوی با ارقام هک، ناتالی، دانور و هیدرومل و بذور آلمانی با ارقام رهان، گارو و کورتولی را تامین کرده است.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان افزود: این میزان بذر هم اکنون در بین شهرستان‌های استان توزیع شده و پیش بینی می‌شود کلزا کاران قروه، دهگلان، کامیاران، سقز و مریوان بیشترین سطح کشت را داشته باشند.

وی با اشاره به سرد سیر بودن کردستان تاکید کرد: دمای هوای سرد باعث کاهش راندمان کشت کلزا می‌شود از این روز انتظار می‌رود کلزا کاران در کشت محصول خود تعجیل داشته باشند.

فتحی یادآور شد: کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی در تولید روغن خوراکی در برنامه ششم توسعه قرار دارد تا با تلاش کشاورزان و حمایت دستگاه‌های کشور از چالش‌های جدی تولید دانه‌های روغنی و تولید روغن خوراکی خارج شود.

گفتنی است؛ فصل کشت این محصول در کردستان از نیمه دوم شهریور تا دهه آخر مهر است.

انتهای پیام/م

کشت کلزا درمزارع کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.