مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:پیش بینی می‌شود چهار هزار و ۷۲۲ تن از دانه روغنی کلزا دراین استان برداشت شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان از آغاز برداشت کلزا از سطح یک هزار و ۸۱۰ هکتار از اراضی کشت شده در مناطق گرمسیر استان خبردادوگفت:پیش بینی می‌شود امسال چهار هزار و ۷۲۲ تن از این محصول در استان کردستان برداشت شود.
وی میانگین برداشت کلزا در هر هکتار از مزارع کلزای استان را ۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این میزان نزدیک به ۳۵ درصد از میانگین یک هزار و ۱۸۸ کیلوگرم کشور برتری دارد.
احمدی بیان کرد: تمامی محصول تولیدی بهره برداران به صورت تضمینی با قیمت ۲۸ هزار ریال در هفت مرکزشامل سنندج، کامیان، مریوان، بیجار، قروه، دهگلان و سقز خریداری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد برداشت به صورت مکانیزه انجام می‌شود گفت: کامیاران به علت گرمسیری نخستین شهرستانی است که برداشت محصول در آن آغاز می‌شود.
احمدی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ بهره بردار در بخش کلزا کردستان یادآور شد: کامیاران با ۵۲۰ هکتار سطح زیر کشت بیشترین میزان کشت را به خود اختصاص داده است و قروه و دهگلان هرکدام با ۵۰۰ هکتار و مریوان و سقز هر کدام با ۱۵۰ هکتار در رتبه‌های بعدی قرار دارند و همچنین سروآباد نیز با ۱۳ هکتار کمترین میزان را دارد.
گفتنی است، برداشت محصول دانه‌های روغنی کلزا  از یکم تیر شروع و تا ۱۵ مرداد ادامه دارد.
انتهای پیام/م

آغاز برداشت کلزا از سطح اراضی زیرکشت استان کردستان

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.