رئيس اداره سياسي سپاه پاسداران با بيان اينكه دشمنان به اين نتيجه رسيده اند كه به هيچ وجه نمي توانند در مقابل جمهوري اسلامي قد علم كنند و به آخر خط رسيده اند گفت: از اين رو منويات دروني خود را كه ترور بخشي از آن است، به صورت آشكارا برملا مي كنند.

سردار علي اشرف نوري، معاون سياسي و رئيس اداره سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران به عوامل و دلايل طرح علني ترور دانشمندان هسته اي كشورمان توسط دشمنان اشاره كرد و گفت: اولا اينكه آنها عملا به آخر خط رسيده اند و مجبور به بيان علني منويات دروني خود شده اند.
وي ضمن اشاره به ناكامي غربي ها در تمام عرصه هاي منطقه اي و فرامنطقه اي گفت: امروزه با اندكي نظر به تحولات منطقه اي، بين المللي و جهاني، نمايشگاهي از ناكامي، شكست و تحليل استكبار جهاني را به چشم خود مي بينيم لذا اينگونه بيان صريح و آشكار منويات آنها نشانه عجز و ناتواني آنهاست يعني اينكه ديگر به هيچ عنوان توان تفكر معقولانه و منطقي را در عرصه تقابل با جمهوري اسلامي ايران برايشان متصور نيست، از اينرو دست به اقداماتي ضد انساني و ضد حقوق بشريت كه هميشه به دروغ داعيه دار آن بوده و هستند مي زنند.
اين مقام ارشد نظامي در ادامه به واكنش و عكس العمل جمهوري اسلامي ايران در قبال اينگونه تحركات اشاره كرد و گفت: طبق آموزه هاي ديني اين حق كشور ما است كه در قبال اينگونه اعمال مقابله به مثل داشته باشد.

وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران هيچگاه بدليل اقتدار و جايگاه ويژه اي كه در عرصه بين الملل دارد و همچنين به دليل گفتمان قوي و غني ديني كه دارد به هيچ وجه لازم نمي بيند كه چنين حركاتي را انجام دهد گفت: ايران اين قبيل تحركات را به شدت محكوم مي‌كند؛ زيرا كه ايران اسلامي سالهاي سال قرباني تروريست بوده و هميشه با آن مبارزه كرده است و اينگونه اقدامات كور و پيش پا افتاده را صراحتا نفي مي كند.
نوري در ادامه به حق ايران اسلامي در پيگيري حقوقي اين اقدام ناجوانمردانه كشورهاي غربي در مجامع بين المللي اشاره كرد و گفت: ما به لحاظ حقوق بين المللي توان چنين كاري را داريم اما چنين اقدامي را انجام نمي دهيم و لازم نمي بينيم كه از اين زاويه وارد مقابله شويم، بلكه پاسخ آنها را با توجه به اقتدار و جايگاه ويژه كشورمان در سطح منطقه و بين الملل از طريق حقوقي و گفتمان و عرفي حقانيت اسلام و حقانيت ملت مسلمان ايران خواهيم داد.
وي خاطرنشان كرد: قاطع ترين پاسخ ملت ما به اينگونه تحركات حضور در صحنه هاي مختلف از جمله انتخابات پيش رو خواهد بود، همچنين پيشرفت علمي دانشمندان و تلاش مضاعف آنها بر اثر اينگونه ترورها كند نخواهد شد، بلكه به سرعت پله هاي ترقي و پيشرفت را طي خواهد كرد.

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار