مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از افزایش ۱۴ درصدی ارزش کالاهای صادراتی بخش تعاون استان در پنج ماه گذشته به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن نیرومند، مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ، در حاشیه افتتاح چندطرح تعاون کاشان در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه استان اصفهان رتبه دوم اشتغالزایی کشوری را در بخش تعاون دارد ، گفت : در پنج ماه گذشته 25 میلیون دلار صادرات غیرنفتی بخش تعاون این استان به خارج از کشور صادر شد که این میزان صادرات به لحاظ ارزش افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته داشته است. 

وی تصریح کرد : این کالا شامل ۱۸ نوع کالا است که عمده ترین آن صنایع دستی، فرش دستباف، نوار پرده، مواد پارافینی جامد،  وازلین بهداشتی ، گلاب و عرقیات گیاهی به مقصد 30 کشور اروپایی، آفریفایی، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه بود.

نیرومند، در خصوص تعداد طرح های قابل افتتاح هفته تعاون در سطح استان اصفهان بهره برداری  از 67 طرح تعاونی را یادآور شد و افزو د: برای اجرای این طرح ها 277 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که 87 درصد آن آورده متقاضیان (اعضای تعاونی ها) و 13 درصد بقیه از محل تسهیلات بانکی بوده است در حالی که این درصد مشارکت در مورد طرح‌های غیرتعاونی نسبت برعکس و ۸۰ به ۲۰ یعنی ۸۰ درصد تسهیلات بانکی و ۲۰ درصد آورده مردمی است.

به گفته وی این طرح ها که در زمینه های مسکن، کشاورزی، خدماتی، صنعت، توزیعی، بهداشتی، حمل ونقل هست برای حدود 8 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کلان ترین طرح بهره‌برداری شده هفته تعاون افتتاح ۱۱۱۵ واحد مسکونی بود.

نیرومند، با اشاره به ایجاد سالانه حدود ۸۰ شرکت تعاونی در استان اظهارداشت : تنها راهکار نجات اقتصاد کشور از مشکلات و تنگناهای اقتصادی تعاونی کردن طرح با اقتصاد مردمی است.

وی با تاکید بر ۱۵ هزار هزار میلیارد تومان سرمایه سرگردان به عنوان نقدینگی در دست مردم در کشور گفت:  ۹۰ هزار نفر از ۲۵۰ هزار نفر  افراد بیکار در استان اصفهان افراد دانش آموخته هستند.

رتبه دوم استان اصفهان در ایجاد اشتغالزایی بخش تعاون

به گفته وی, در 10 سال گذشته این استان در سطح کشور به لحاظ شمار طرح ها ، میزان سرمایه گذاری و اشتغال زایی در بخش تعاون دارای رتبه نخست یا دوم بوده است.

نیرومند ، افزود : هم اکنون نیز 3 هزار و 264 شرکت تعاونی با 541 نفر عضو در استان اصفهان در 18 گرایش که مهمترین آنها مسکن، صنعت، توزیعی، کشاورزی، خدماتی، بهداشتی، حمل ونقل است با ایجاد 57 هزار شغل فعالیت می کنند.

وی تاکیدکرد : این شمار اعضا بدون 3 میلیون نفر عضو سهام عدالت هستند.

به گفته وی ، از 101 واحد تولیدی صنعتی بحرانی استان اصفهان که کارگران آن سه ماه حقوق دریافت نکرده اند، فقط دو واحد آن شرکت تعاونی هستندکه این مهم بیانگر آن است که تعاونی ها دارای همدلی ، انسجام هستند و کمتر دچار مشکل و آسیب شده اند.

شایان ذکر است :  چهار طرح تعاونی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کاشان ، با حضور مدیر کل تعاون استان اصفهان و سرمایه گذاری 117 میلیارد و 800 میلیون ریال و اشتغال زایی 86 نفر در این شهرستان بهره‌برداری شد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت کار ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.