در حال حاضر بیش از 3 میلیون نفر در استان اصفهان عضو تعاونی‌های مختلف هستند، که از این تعداد 2 میلیون و 700 هزار نفر عضو تعاونی‌های سهام عدالت هستند که در عمل سودی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن نیرومند  امروز در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان شهرضا که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: 80 سال از عمر تعاون می‌گذرد، آنچه که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده نقش داشتن 25 درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد کشور است که این مهم نیاز به تشکیلات عظیم تعاونی بورس تعاون و بانک‌های اقتصادی زیادی دارد.

وی با انتقاد از اینکه تکیه بر ارائه آمار دست و پای متولیان حوزه خدمت‌رسانی به بخش تعاون را بسته و لازم است این آمارها با نگاهی واقع‌بینانه و دقیق بیان شود، افزود: تعاونی‌ها در کنار بخش دولتی و خصوصی به عنوان بازوی بزرگ اقتصادی کشور شناخته می‌شوند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به طرح‌های تعاونی آماده بهره‌برداری در هفته تعاون امسال، گفت: این طرح‌های تعاونی شامل 15 طرح مسکن و عمران با سرمایه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد و 495 میلیون ریال و اشتغالزایی 2 هزار و 566 نفر، 16 طرح خدماتی با سرمایه 3 میلیارد و 154 میلیون ریال و اشتغالزایی 134 نفر، 14 طرح صنعتی با سرمایه‌ای بالغ بر 186 میلیارد ریال و اشتغالزایی 127 نفر و 9 طرح تعاونی در گرایش کشاورزی با سرمایه 25 میلیارد ریال و اشتغالزایی126 نفر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 3 میلیون نفر در استان اصفهان عضو تعاونی‌های مختلف هستند، اذعان کرد: از این تعداد 2 میلیون و 700 هزار نفر عضو تعاونی‌های سهام عدالت هستند که در عمل سودی ندارد.

نیرومند ادامه داد: در هفته تعاون 68 طرح تعاونی در 24 شهرستان اصفهان فعالیت خود را آغاز می‌کنند که شهرستان اصفهان با 19 طرح تعاونی بیشترین تعداد طرح افتتاحیه را نسبت به سایر شهرستان‌ها دارد.

وی با اشاره به تشکیل بیش از 8 هزار تعاونی در استان اصفهان در سال‌های اخیر، تصریح کرد: از این تعداد تنها 3 هزار و 400 تعاونی فعال هستند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از بدترین چالش‌های موجود در استان نرخ بالای بیکاری تحصیل‌کردگان دانشگاهی است که در این میان شمار بانوان بیشتر است، گفت: در حالی که 60 درصد از سهمیه ورودی دانشگاه‌های استان در اختیار بانوان است، هیچ‌گونه زیرساختی برای اشتغال آن‌ها وجود ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: جوانان و تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی و سایر اقشار مختلف جامعه در هر جای استان می‌توانند ایده‌های شغلی خود را در قالب شرکت‌های تعاونی و با سرمایه‌گذاری مشارکتی اجرایی کنند.

 

انتهای پیام/م

 

فعالیت 3400 تعاونی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار