معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 2 میلیون و 900 هزار تعاونی در دنیا وجود دارد که 1 میلیارد از جمعیت دنیا عضو این این تعاونی‌ها هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نصرالله بازوند معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان اصفهان با اشاره به آیات و روایات که در دین اسلام پیرامون تعاون بیان شده، در خصوص تاریخچه تعاون اظهار کرد: نخستین تعاونی در سال 1884 میلادی در انگلستان در یک شرکت نساجی ایجاد شد و در ایران نخستین تعاونی در سال 1314 شمسی در استان سمنان در حوزه کشاورزی شکل گرفت.

وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم دنبال این بودیم که تعاونی‌های فعال را شناسایی و برای این تعاونی‌ها راهبرد و برنامه‌ریزی داشته باشیم که اکنون حدود 92 هزار و 500 تعاونی در کل کشور داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که 2 میلیون و 900 هزار تعاونی در دنیا وجود دارد که 1 میلیارد از جمعیت دنیا عضو این این تعاونی‌ها هستند، خبر داد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه تعاون رتبه 14 دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی با ابراز این که گستردگی فعالیت و حوزه کاری تعاونی‌ها در سطح کشور باعث شده در این زمینه به نتایج خوبی نرسیم، تصریح کرد: پس از ادغام وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی به سیاست‌های حوزه تعاون شوک بزرگی وارد شد که پس از آن 7 راهبرد برای توسعه و رونق تعاونی در کشور تعیین شد.

بازوند ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها، تحکیم تعاملات شبکه‌ای، تقویت همکاری بین دستگاهی، تامین مشوق‌های مالی، توسعه بازار تعاونی‌ها و تامین نظارت بر تعاونی‌ها را از راهبردهایی دانست که برای تعاونی‌های ایران پیش بینی شده است.

گفتنی است سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان اصفهان با حضور مسؤولان و اعضای تعاونی ها به میزبانی خمینی‌شهر برگزار شد و در حاشیه آن نیز نمایشگاهی از دستاوردهای تعاونی‌ها و کالاهای تولیدی آنان به نمایش گذاشته شد که همه روزه تا پایان هفته تعاون آماده بازدید علاقمندان در مجموعه تجاری،فرهنگی، خدماتی و مسافرتی مهربین خمینی‌شهر است.

 

انتهای پیام/م 

برگزاری سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.