مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: خیرین استان اردبیل 112 میلیارد ریال به مددجویان و نیازمندان کمیته امداد کمک کردند.

حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: خیرین استان اردبیل در پنج ماه امسال با مشارکت در طرح‌ های صدقه، زکات، اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد 112 میلیارد ریال به مددجویان و نیازمندان کمک کردند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 85 میلیارد ریال بود.

وی گفت: کمک های مردمی به مددجویان این نهاد در پنج ماه امسال در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال 44 درصد افزایش یافته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل از افزایش 54 درصدی نذری قربان در سال جاری نسبت به سال گذشته توسط نیکوکاران در استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این در حالی است که میانگین کشوری افزایش نذری قربان 51 درصد بود.

دشتی بیان کرد: پارسال در عید سعید قربان در استان افراد خیر 3 میلیارد و 560 میلیون ریال به مددجویان و نیازمندان کمک کردند که این رقم امسال به 5 میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: این افزایش کمک ها بیانگر این است که مردم نوع دوست استان با وجود گرانی‌ و تورم با کمک ‌های خود حمایت از فقرا و مستمندان جامعه را وظیفه خود می دانند.

دشتی با بیان اینکه صدقه، زکات و نذورات نیکوکاران بر اساس نیت خیرخواهانه آنها فقط برای مددجویان و افراد نیازمند این استان هزینه می‌شود، گفت: از لحاظ شرعی و قانونی موظف هستیم کمک‌ های مردمی را تنها برای رفع مشکلات و گرفتاری ‌های خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد در این استان هزینه شود.

وی با بیان اینکه افزایش کمک ‌های مردمی به کمیته امداد نشا‌گر حسن اعتماد عمومی به این نهاد است، اظهار کرد: تمام کمک ‌های مردمی در اسرع وقت و بر اساس سیستم نیازسنجی این نهاد در بین اقشار آسیب ‌پذیر استان توزیع می‌ شود.

انتهای پیام/ح

افزایش کمک های مردمی به مددجویان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.