واردات کاغذ با ارز دولتی

رییس اتحادیه چاپخانه داران کرمانشاه گفت : واردات کاغذ با ارز دولتی انجام می شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کاشفی رییس اتحادیه چاپخانه داران کرمانشاه با اشاره به واردات کاغذ با ارز دولتی گفت: چاپ  قدمت 110 ساله دارد و توسعه صنعت چاپ و سرمایه گذاری هایی که طی چهار دهه گذشته در این حوزه اتفاق افتاده قابل قیاس با پیش از انقلاب نیست.

وی افزود: امروزه صنعت چاپ کشور پیشرفت های چشمگیری داشته و در کنار فعالیت در حوزه فرهنگ، در سایر حوزه های صنعتی و بسته بندی نیز ورود پیدا کرده است.

کاشفی به مشکلات صنعت چاپ استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه امروز به عنوان مشکل صنعت چاپ استان مطرح است فاصله ما با صنعت روز دنیا است.

وی افزود: در گذشته فاصله صنعت چاپ استان با صنعت روز دنیا شاید در حدود چند ماه بود، بطوری که اگر امروز دستگاهی در حوزه چاپ در دنیا معرفی می‌شد بعد از چند ماه در صنعت چاپ استان نیز به کارگیری می‌شد، اما امروزه شاهد افزایش فاصله صنعت چاپ استان با صنعت روز دنیا هستیم و علت آن نیز عدم سرمایه گذاری های کلان در حوزه این صنعت در استان است.

کاشفی در ادامه کمبود نقدینگی در صنعت چاپ استان را یکی از مشکلات این حوزه عنوان کرد و افزود: این صنعت، تنها صنعتی است که زیرمجموعه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان است و امیدواریم در کنار این وزارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز توجه ویژه به مشکلات این حوزه داشته باشد.

رییس اتحادیه چاپخانه داران کرمانشاه با اشاره به لزوم آموزش در حوزه صنعت چاپ گفت: امروزه علم و دانش در دنیا حرف اول را میزند و در همین راستا و به منظور ارتقا سطح دانش چاپخانه‌داران، تفاهم نامه ای میان فنی و حرفه ای استان، دانشکده فرهنگ و هنر و اتحادیه چاپخانه داران استان برای آموزش در حوزه چاپ به امضا رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود 46 چاپخانه در سطح کرمانشاه گفت: همچنین 300 واحد تکثیر پیش از چاپ و پس از چاپ نیز در استان فعال هستند.

کاشفی در ادامه به تکانه های ارزی شش ماهه گذشته در کشور اشاره کرد وافزود: این نوسانات ارزی واحدهای اقتصادی کشور را دچار مشکل کرده که صنعت چاپ نیز از آن مستثنی نیست.

وی به افزایش 120 درصدی قیمت کاغذ که مشکلات بسیاری برای چاپخانه داران ایجاد کرده اشاره کرد و افزود: این گرانی سرسام آور در حالی است که حتی یک نفر هم نیست که ادعا کند با ارز آزاد، واردات کاغذ انجام می‌دهد.

وی افزود: کاغذ جزو اقلام ضروری است و ارز دولتی به آن تعلق می‌گیرد اما علی رغم این موضوع شاهد گرانی بیش از حد قیمت کاغذ در بازار هستیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا تقاضای ما این است که تعاونی های مربوطه در این زمینه واسطه شده و واردات را انجام دهند تا شاهد این وضعیت نباشیم.

 

 

انتهای پیام/د

کمبود نقدینگی در صنعت چاپ استان یکی از مشکلات این حوزه است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، چاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.