مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان از افزایش 18 درصدی کمک های مردمی به این نهاد در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ضمن تشکر از مردم نوع دوست و خیرخواه استان در همکاری و همیاری با کمیته امداد بیان داشت: در 5 ماهه نخست سال جاری در مجموع کمک های مردمی 18 درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: بیش ترین افزایش کمک های مردمی مربوط به طرح اکرام ایتام و محسنین در قالب حمایت های مادی و معنوی از کودکان نیازمند و با شرایط خاص بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 47 درصد افزایش یافته است.

موصلی اذعان کرد: همچنین میزان جمع آوری صدقات 16 درصد و زکات 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال 96 افزایش نشان می دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص تکیه اصلی این نهاد بر کمک های مردمی اشاره کرد و اظهار داشت: استمرار جشن عاطفه ها در سال های گذشته سبب شده این مراسم به یک آیین ملی تبدیل شود.

این مقام مسئول هدف اصلی برگزاری جشن عاطفه ها را توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری عنوان کرد.

مرتضی موصلی، تامین بخشی از نیازهای آموزش و تحصیل دانش آموزان و افزایش همبستگی های اجتماعی و ارتقاء همبستگی اجتماعی را از دیگر اهداف برگزاری این جشن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 58 میلیارد ریال در جشن عاطفه ها جمع آوری شد، تصریح کرد: از این مبلغ توسط مراکز نیکوکاری، مدارس، صنایع و شرکت ها، مساجد و ادارات و پایگاه های کمیته امداد جمع آوری شده است.

موصلی برگزاری جشن عاطفه ها را در 4 مرحله ذکر کرد و اظهار داشت: مرحله اول نیمه دوم تیرماه در شرکت ها و صنایع برگزار شد، مرحله دوم آن به صورت نمادین فردا 15 شهریورماه در سطح شهر برگزار می گردد.

وی اذعان کرد: مرحله سوم جشن عاطفه ها در میعادگاه های نماز جمعه در سراسر استان برگزار می شود و مرحله چهارم و در واقع مرحله اصلی آن مهرماه در مدارس برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در 5 ماهه نخست سال گذشته 89 میلیارد ریال از سوی مردم برای افراد نیازمند جمع آوری شد افزود: در 5 ماهه سال جاری 131 میلیارد ریال جمع آوری گردید.

مرتضی موصلی اظهار کرد: مردم نوع دوست و نیکوکار خوزستان می توانند کمک های خود در هر زمان از طریق تلفن گویا 0968877 و یا از طریق سامانه *8877*061# به حساب کمیته امداد استان واریز نمایند.

بهره مندی کارفرمایان از 3 بسته تشویقی در صورت بکارگیری مددجویان کمیته امداد

ناجی عبیاوی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان در این نشست بیان کرد: مهم ترین رویکرد این نهاد را اشتغال و توانمندسازی مددجویان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 608 نفر مشغول به کار شدند اذعان داشت: درصورتیکه کارفرمایان، مددجویان کمیته امداد را مشغول به کار نمایند از 3 بسته تشویقی بهره مند خواهند شد.

عبیاوی در تشریح بسته های تشویقی گفت: در بسته تشویقی اول در صورتیکه کارفرمایان به مددجویان کمیته امداد آموزش های خاص ارائه دهند، هزینه کامل آن از سوی این نهاد به کارفرما پرداخت می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان افزود: در بسته تشویقی دوم 3 درصد حق بیمه مددجو به مدت 2 سال توسط کمیته امداد پرداخت می گردد و در بسته تشویقی سوم کارفرما به ازای هر نیروی کار از تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 20 میلیون تومان با بازپرداخت 5 ساله و کارمزد 4 درصد بهره مند خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: اشتغالزایی بخش کشاورزی با 31 درصد، 54 درصد بخش خدمات، 8 درصد صنایع دستی و مابقی اشتغالزایی در بخش صنایع تولیدی بوده است.

انتهای پیام/گ

پیشتازی مردم در کمک به نیازمندان

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.