رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در حال حاضر طرح آبیاری نوین در سطح ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در حال اجرا و ۲۰۰ هکتار نیز پس از تکمیل پرونده متقاضیان انجام می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  غلامرضا نباتی با اشاره به اینکه مجموع اراضی تجهیز شده به سیستم آبیاری نوین را سه هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه از مجموع ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان ۳۴ هزار هکتار آبی است سهم این اراضی از سیستم آبیاری قطره‌ای و بارانی بسیار کم است.

وی اظهار داشت: از مجموع سه هزار و ۵۰۰ هکتار ازاضی تجهیز شده به سیستم آبیاری نوین یک هزار هکتار از این اراضی تحت پوشش آبیاری قطره‌ای و ۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار به سیستم آبیاری بارانی مجهز هستند.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: دولت برای تشویق کشاورزان به ایجاد سیستم آبیاری نوین به ازای هر ۲۰۰ هکتار آبیاری بارانی ۶۰ میلیون ریال و هر ۲۰۰ هکتار آبیاری قطره‌ای ۷۵۰ میلیون ریال کمک هزینه بلا عوض پرداخت می‌نماید.

نباتی اضافه کرد: با توجه به اینکه اراضی کشاورزی در بروجرد یکپارچه نبوده و پراکنده هستند هزینه اجرای طرح آبیاری نوین سنگین شده در صورتی که اراضی یکپارچه و در قطعات بزرگترهزینه کمتری انجام می‌شود.

مجموع اراضی کشاورزی تحت پوشش این شهرستان را ۶۸ هزار هکتار است که از این میزان ۳۴ هزار هکتار دیم و ۳۴ هزار هکتارآبی هستند که حدود ۱۵ هزارهکتاراز اراضی آبی شهرستان باغی است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان باغات هستند که سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

انتهای پیام/د

۳۰۰ هکتار از اراضی بروجرد به سیستم آبیاری نوین تجهیز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.