مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد از وجود ۴۵۰ هکتار فضای سبز شهری در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سعید اسداللهی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد بیان کرد:بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تمامی نقاط شهر به دنبال جایگزینی درختان جدید با درختانی که با مشکل روبرو بوده هستیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد عنوان کرد: اکنون در شهر خرم‌آباد ۴۵۰ هکتار فضای سبز عمومی، اجتماعی، جنگل‌کاری و پارک محله‌ای وجود دارد که از این میزان ۱۰ هکتار به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به دنبال تجهیز سایر فضا‌های سبز شهر خرم‌آباد به سیستم‌های نوین آبیاری هستیم، افزود: مطمئناً با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال‌های آینده بخش اعظمی از فضای سبز شهر خرم‌آباد به سیستم نوین آبیاری تجهیز خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته برای تجهیز هر هکتار فضای سبز به سیستم نوین آبیاری به مبلغی در حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان نیازمند هستیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد در ادامه با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز این شهر ۱۰ متر و ۹۶ سانتی‌متر مربع است، افزود: میانگین سرانه فضای سبز کشوری ۱۰ تا ۱۲ متر مربع بوده و قطعاً با طرح‌های در دست اجرا تا پایان سال ۹۷ سرانه فضای سبز شهر خرم‌آباد نیز به ۱۲ مترمربع خواهد رسید.

اسدالهی عنوان کرد: در مورد خشکیدگی و وضعیت نامناسب درختان پارک شریعتی و دانشجو باید گفت: این موضوع صحت ندارد و تنها تعدادی از این درختان در هنگام احداث مجموعه بام لرستان به دلیل اینکه خاک تا ارتفاع یک نیم متر به پای آن‌ها ریخته شده بود با مشکل مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: البته درختان جایگزین در کنار درختان قدیمی این پارک کاشته شده و در سال‌های آینده این روند به خوبی خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/م

۴۵۰ هکتار فضای سبز شهری در خرم‌آبادوجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.