مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بروجرد گفت: سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان در سال جاری به سیستم آبیاری قطره‌ای و بارانی تجهیزشده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رضا امینی گفت: درسال جاری با اجرای طرح‌های حمایت از کشاورزان از سوی دولت در راستای توسعه سیستم آبیاری تحت فشار یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی بروجرد به این سیستم تجهیز شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۶۰ درصد هزینه طراحی و اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در مجتمع‌های باغی و ۵۵ درصد هزینه اجرای این طرح در اراضی کشاورزی به صورت بلاعوض از سوی دولت پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد بیان کرد: اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار با هدف کاهش اثرات ناشی ازخشکسالی و رفع مشکلات آبی اراضی باغی و زراعی و حمایت از کشاورزان درحال اجرا بوده و در سال جاری دولت حمایت‌های ویژه‌ای دربخش آبیاری قطره‌ای و باغات تحت پوشش در نظر گرفته است.

امینی اضافه کرد: این اقدام از سوی دولت با هدف حمایت ازکشاورزان، افزایش سطح تولیدات باغی و کشاورزی و نیز تشویق کشاورزان به استفاده بهینه از منابع آبی و مدیریت منابع آب صورت گرفته و برای اخذ این اعتبارات از سوی دولت نیاز به سند نبوده و با اجاره ۱۰ ساله می‌توان از این خدمات بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: متقاضیان دریافت اعتبارات برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشاردرباغات و اراضی کشاورزی می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی این شهرستان و تشکیل پرونده در کمترین زمان از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد ادامه داد: مجموع اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان را ۶۸ هزار هکتار است که از این مجموع اراضی کشاورزی این شهرستان ۳۴ هزارهکتارآبی و ۳۴ هزارهکتار دیم می‌باشد که در حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان را شامل باغات می‌شود.

انتهای پیام/د

تجهیز ۳۶۰۰ هکتار از اراضی بروجرد به سیستم آبیاری تحت فشار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.