ستاره فرانسوی حال حاضرتیم بسکتبال شارلوت هورنتس اعلام کرد که قصد دارد در پایان دوره ی حرفه ای بازی خود به تیم سن انتونیو اسپرز باز گردد.

تونی پارکر:می خواهم در اسپرز بازنشسته شومبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، برای اولین بار از فصل 2001-2000، سن انتونیو اسپرز کارخود را بدون گارد سرشناس خود تونی پارکر شروع خواهد کرد. پارکر که سابقه انتخاب به عنوان ارزشمند ترین بازیکن فینال وهمچنین 6 حضور در مسابقات all star را دارد در آغاز فصل نقل و انتقالات به عنوان بازیکن آزاد به تیم بسکتبال شارلوت هورنتس پیوست.

به نظر میرسد احساس سختی در هر دو طرف وجود نداشته باشد زیرا پارکر قصد دارد تا حداقل یک بار دیگر به سن آنتونیو بازگرد.

انتظار می رود تونی پارکر جانشین کمبا واکر شود که وارد سال آخر قراردادش با شارلوت شده است.

پارکر امیدوار بود که بتواند به رکورد 20 سال بازی برای تیم اسپرز دست پیدا کند که این مسئله مستلزم تمدید سه ساله قرارداد او بود که این امر محقق نشد. پارکر فصل قبل جایگاه اصلی خود را در رقابت با دجونت موری جوان به او واگذار کرده بود.

او در فصل نهایی خود با اسپرز 55 بازی انجام داد و به طور متوسط 7.7 امتیاز کسب کرده و 3.5 پاس گل داد. او در طی حضور خود در تیم اسپرز، شش مرتبه در مسابقات all star حاضر شد و به طور متوسط 15.8 امتیاز و 5.7 پاس منجر به گل به ثبت رساند. او بخشی از تیمی بود که موفق شد به همراه گرگ پاپوویچ مربی تیم اسپرز به 137 پیروزی در مسابقات دست پیدا کند. این رکورد، دومین رکورد برتر در تمامی ادوار برگزاری رقابت های NBA است. در این زمینه بهترین رکورد موجود در اختیار تیم دانکن و گرگ پاپوویچ است که به عنوان بازیکن و مربی به 157 پیروزی دست پیدا کردند.

پارکر بخشی از سه بازیکن بزرگ تیم بسکتبال تیم اسپرز به همراه تیم دانکن و مانو جینوبلی بود. دانکن و جینوبلی بازنشسته شدند و پارکر هم به تیم دیگر منتقل شد.

او با 17 فصل متوالی حضور در مسابقات NBA تنها کارل ملون و جان استوککتون با 19سال پی در پی را بالاتر از خود می بیند.


بیشتر بخوانید:10 خانه گران قیمت ستارگان NBA + فیلم


انتهای پیام / 

اظهارات تونی پارکر درباره خداحافظی اش از بسکتبال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.