کارشناس بسکتبال ایران گفت: تیم ملی بسکتبال ۳ نفره ایران برای نخستین بار در این بازی‌ها حاضر شد و عملکرد خوبی داشت.

آتشی:از نیمه نهایی به بعد بسکتبال ما در آسیا محک جدی می‌خوردعنایت الله آتشی کارشناس بسکتبال کشورمان  در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم‌ بسکتبال کلاسیک در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: در بازی نخست تیم کلاسیک به مصاف سوریه رفتیم و این تیم را شکست دادیم و با پیروزی امروز مقابل ژاپن توانستیم به نیمه نهایی برسیم.

اخبار و حواشی داغ مربوط به بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸) دنبال کنید.

او ادامه داد: اگر موفق به عبور از این مرحله شدیم در فینال به چین برخورد خواهیم کرد. در واقع از مرحله‌ نیمه نهایی به بعد، بازی‌های ما با تیم های مدعی شروع می‌شود هرچند با تغییر ساختار تیم ژاپن که خود را برای المپیک 2020 آماده می کند، کار سختی مقابل این تیم نخواهیم داشت .در بازی‌های آسیایی سابقه یک نایب قهرمانی و دو عنوان سومی داریم و امیدواریم در این دوره قهرمان شویم.

تیم سه نفره عملکرد خوبی داشت

آتشی درباره عملکرد تیم بسکتبال سه نفره در جاکارتا، اظهار داشت: در این بخش برای نخستین بار بود که در مسابقات حاضر می‌شدیم و 6 پیروزی مقابل قزاقستان،عراق،مالزی،ترکمنستان،افغانستان و چین‌تایپه کسب کردیم و در نیمه نهایی مقابل چین بازنده شده و به رده بندی رفتیم. در بازی پایانی تایلند را شکست دادیم و به مدال برنز رسیدیم.

تیم های قدرتمند در آسیا ضامن قدرتمند تر شدن ما خواهد بود

آتشی درباره آینده بسکتبال ایران با توجه به اضافه شدن تیم‌های استرالیا و نیوزلند به قدرت های پیشین آسیا گفت: زمینه ی خوبی فراهم شده که با توجه به سطح بالای بسکتبال اقیانوسیه و ترکیب این قاره با آسیا، برای حضور در انتخابی‌های جام جهانی و المپیک،تیمی مثل ایران با افزایش امکانات و زیرساخت‌ها و همچنین ارتقاء بار فنی خود به توفیقاتی برسد.

او خاطرنشان کرد: البته رسیدن به استرالیا کار بسیار سختی است و احتیاج به تلاش فراوان، برنامه ریزی دقیق، سرمایه گذاری کلان و لیگ پویا و معتبر دارد.


بیشتر بخوانید:پیروزی بسکتبالیست های کشورمان مقابل ژاپن 


مشحون عملکرد مناسبی در بیشتر سال های حضورش داشته است

کارشناس بسکتبال ایران در ادامه به ارزیابی خود از عملکرد محمود مشحون پرداخت و تشریح کرد: در دهه ی 80 که محمود مشحون دوباره رئیس فدراسیون شدو بسکتبال ما به توفیقاتی رسید مثل بازی‌های آسیایی 2006 قطر که سوم شدیم،2010 گوانجو که این مقام را تکرار کردیم و دوره گذشته که نایب قهرمان شدیم.
آتشی اضافه کرد: 3 بار در سال‌های 2007 ، 2009 و 2013 با اقتدار قهرمان جام ملت‌های آسیا شدیم و برای اولین بار در رده سنی جوانان و امید نیز عنوان را تکرار کردیم. در این سال های آخر اما به جای رشد و پیشرفت درجا زدیم.

باید به ورزش مدارس ویژه پرداخته شود

این پیشکسوت بسکتبال به ساختار این رشته اشاره کرد و گفت: ساختار بسکتبال ایران از درون آموزش‌وپرورش شکل می‌گیرد و باید تمام نیرو، تخصص و توجه خود را به این بخش معطوف کنیم و از آن جا پایه ریزی بسکتبال را شروع و به دانشگاه انتقال دهیم.

او ادامه داد: موضوعی که ما به ندرت به آن توجه داریم در واقع دانشگاه‌ها و مدارس ایران اغلب اقدامی برای رشد و پیشرفت بسکتبال انجام نمی‌دهند، در حالی که وظیفه ی اصلی بازیکن‌سازی در تمام لیگ‌های معتبر جهان به عهده دانشگاه‌ها و مدارس است.

قضاوت در مورد عملکرد طباطبایی نیاز به زمان دارد

آتشی درباره تغییر و تحولات مدیریتی فدراسیون بسکتبال، گفت: باید به طباطبایی ریاست فعلی فدراسیون فرصت داد به جو حاکم بر بسکتبال ایران خو پیدا کند .او باید اقدامات خوب فدراسیون قبلی را مدنظر قرار دهد و کمی و کاستی‌های موجود را اصلاح کند.

استعداد بعد از کشف نیاز به شکوفایی دارد

او در مورد خداحافظی احتمالی ستاره های بسکتبال و نسل جایگزین آن گفت: نسل جوان خوب و با استعدادی داریم که بسکتبال را خوب می‌فهمند اما این نیروی جوان باید پرورش داده شود. باید با کشور های صاحب سبک بسکتبال در تعامل باشیم و با آن‌ها در زمینه آموزش ارتباط برقرار کنیم. نباید به استعداد اکتفا کرد بلکه باید آن را شکوفا کرد . همت و حمایت مسئولان و سرمایه‌گذاری در بسکتبال به طور قطع در آینده در پیشرفت سریعتر بسکتبال تاثیر فراوان خواهد گذاشت.


بیشتر بخوانید:بسکتبال سه‌نفره صاحب مدال برنز شد 


انتهای پیام/

اظهارات عنایت آتشی درباره وضعیت بسکتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار