تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی مقابل کره جنوبی به فینال هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا راه پیدا کرد.

بسکتبالیست‌های ایران راهی فینال شدندبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بسکتبال ایران به فینال بازی‌های آسیایی راه پیدا کرد و انتقام دیدار نهایی بازی های آسیایی 2014 اینچئون را از کره جنوبی گرفت.

این دیدار با قضاوت پاسکوال کروز(فیلیپین) ،الکسی استپاننکو (قزاقستان ) و جون هور یوچی از ژاپن برگزار شد. مهران شاهین طبع بدلیل مصدومیتی که ارسلان کاظمی پیدا کرده تیمش را با ترکیب حامد حدادی،صمد نیکخواه بهرامی،بهنام یخچالی،محمد حسن زاده و سجاد مشایخی به میدان فرستاد.

حسن زاده تازه وارد ترکیب اصلی با دریافت پاس از صمد نیکخواه بهرامی اولین امتیاز آور این دیدار بود.حدادی و کاپیتان صمد نیزبه ترتیب امتیاز آور های بعدی بودند تا تیم کشورمان 6 امتیاز پیش بیفتد.

پیشتازی اسمانخراش‌های ایران 8 بر صفر پیش رفت تا اینکه ریکاردو رتلیف یار امریکایی، کره ای‌ها را به امتیاز دو برساند.کوارتری که پربرخورد بود و مشایخی و حسن زاده را دوفوله و ریکاردو رتلیف را هم صاحب یک تکنیکال فول کرد.اما شاگردان مهران شاهین طبع نتیجه 21- 14 را به نفع خود رقم زدند.وقت دوم را نیز بازیکنان با ارایه یک بازی منطقی و دور از اشتباه پیش رفتند تا نیمه اول را با اختلاف 12 امتیاز ،40- 28 به رختکن بروند.

نیمه دوم سوتهای داوری پشت سرهم برای هر دو تیم زده شد و کره ایها هم در زدن پنالتی ها موفق تر بودند اما پاسکاریهای زیبا حدادی و حسن زاده صحنه های تماشایی را بوجود اورد ،بعد از آن هم سه امتیازی هایی بهنام یخچالی و محمد جمشیدی در کنار بازی عالی حامد حدادی و روزی که تک تک بازیکنان که به میدان می آمدند ،بازی خوبی را به نمایش گذاشتند بخصوص محمد حسن زاده ایران توانست با پیروزی 80- 68 به فینال رسید.آن هم در دیداری که صمد نیکخواه بهرامی و جون یونگ از کره جنوبی هم پنج فوله شد.

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار