مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ۶۲ درصد قتل‌های استان در روستا‌ها و ۳۲ درصد در شهر‌ها به وقوع پیوسته است، گفت:خوشبختانه شاهد کاهش ۳۸ درصدی قتل‌های مسلحانه استان کرمان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خلیل همایی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در تشریح ومقایسه وضعیت قتل‌های استان طی ۵ ماهه‌ی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت:ضریب کشف به وقوع (قتل ها) طی ماهه‌ی سال جاری ۱۰۳ درصد بوده است (بخشی از قتل‌های سال‌های گذشته نیز کشف و قاتلین دستگیر شده اند) و این درحالی است که متوسط جهانی کشف قتل، ۸۰ درصد است.

وی در خصوص پراکندگی جغرافیایی وقوع قتل‌ها در استان کرمان افزود:۳۷ درصد قتل‌های صورت گرفته مربوط به جنوب استان، ۲۹ درصد شمال و غرب استان، ۱۷ درصد شرق استان و ۱۷ درصد مربوط به مرکز استان کرمان بوده است.

این مقام مسئول درباره شیوه وقوع قتل‌ها گفت:آمار‌ها بیانگر این موضوع است که ۳۷ درصد قتل‌ها با سلاح گرم و ۶۳ درصد به صورت غیر مسلحانه صورت پذیرفته است.

همایی با اشاره به اینکه ۶۲ درصد قتل‌های استان در روستا‌ها و ۳۲ درصد در شهر‌ها به وقوع پیوسته است، افزود:خوشبختانه شاهد کاهش ۳۸ درصدی قتل‌های مسلحانه استان کرمان هستیم.

وی افزود: باتدابیر پیشگیرانه و کنترلی که از سوی دستگاه قضائی و نهاد‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و نهاد‌های فرهنگی، اجتماعی وامامان جمعه و جماعات استان صورت پذیرفته است، شاهد کاهش ۵۰ درصدی قتل در جنوب استان کرمان هستیم و به طور مثال در شهرستان جیرفت ۶۷ درصد قتل کاهش داشته است.

همایی ضمن هشدار به اینکه ۶۲ درصد قتل‌های مسلحانه با اسلحه شکاری صورت پذیرفته است، گفت:ضرورت دارد برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص کنترل و نظارت بیشتر بر مجوز‌های صادره در این خصوص صورت پذیرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت:خوشبختانه در سال جاری ۹ شهرستان انار، بافت، رابر، شهربابک، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کوهبنان و نرماشیر فاقد هرگونه قتل عادی ومسلحانه بوده اند.

وی به اجرای طرح‌های مقابله‌ای با سلاح در استان کرمان اشاره کرد و افزود:استان کرمان در سال گذشته با کشف یک هزار و ۶۸۹ قبضه سلاح، بالاترین ضریب کشف سلاح را طی سنوات گذشته تجربه کرد.

همایی گفت:برگزاری همایش ملی پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکار‌ها در استان توسط دستگاه قضائی وچند همایش دیگر در شهرستان‌های مختلف به ویژه در جنوب استان نقش موثری در کاهش جرائم خشن به ویژه وقوع قتل داشته است.

وی افزود: تسریع در فرآیند دستگیری قاتلین وحتی کسانی که بیش از ۱۰ سال فراری بوده اند از دیگر اقدامات موثر در کاهش جرائم خشن در استان بوده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان بیان کرد:کاهش زمان دادرسی و صدور به موقع احکام قضائی نقش برجسته‌ای در زمینه کاهش جرائم خشن و قتل‌ها داشته است.
انتهای پیام/ی

تسریع در فرآیند دستگیری قاتلین

برچسب ها: قتل ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار