مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از عضویت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در تعاونی‌های استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسینی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان، با بیان این‌که جمعیت استان بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است، گفت: از این آمار بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان شاغل بوده و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو تعاونی‌های استان هستند.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی یکی از کم تنش‌ترین استان‌های کشور در بخش تعاونی‌هاست، گفت: با تشکیل کمیته رسیدگی به مشکلات تعاونی‌های مشکل دار، آرامش و امنیت را در این حوزه برقرار کردیم.

وی گفت: با همکاری دولت می‌توان اقدامات موثری برای شکوفایی اقتصاد کشور انجام داد.

حسینی با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی یک استان صنعتی است، گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌هایی است که در بخش‌های مختلف صنعتی و همچنین معادن از اولین‌های کشور است.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان این‌که بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی در کشور فعال است، گفت: از این تعداد چهار هزار و ۲۰۰ تعاونی سهم آذربایجان شرقی است که تعاونی‌های برتر کشوری را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: تعاونی‌های فعال و برتر کشوری مانند سگال آذر با اشتغال زایی ۹۰۰ نفری، تعاونی بهبود در حوزه درمان و تعاونی اعتبار از جمله تعاونی‌های برتر استان محسوب می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که در این جشنواره از ۲۲ تعاونی برتر استانی تجلیل شد، گفت: تمامی تعاونی‌ها قابل تجلیل هستند، در این جشنواره ۲۲ تعاونی از بین ۴۵۰ تعاونی توسط هیات داوران انتخاب شده است. 

 

انتهای پیام/ش

بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی در کشور فعال است

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.