معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره هزینه ساخت و تجهیز خوابگاه در دانشگاه‌های تهران توضیح داد.

هزینه ۲۵ میلیارد تومانی در ۴ سال اخیر برای ساخت خوابگاه‌های دانشگاه‌های تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، لزوم ایجاد تمهیدات لازم در دانشگاه ها ضروری است و در این بین معاونین فرهنگی، اجتماعی و دانشگاهی نقشی تعیین کننده را در پیش‌بینی‌های لازم خواهند داشت.

وی ادامه داد: بحث خدمات دانشجویی به عنوان یکی از دغدغه‌های همیشگی ما بوده و مدیران دانشگاه‌های کشور در این بخش دغدغه‌هایی زیاد دارند. در حال حاضر با وجود سرمایه‌های زیاد صرف شده در حوزه فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی، همچنان با استاندارد مطلوب و مرزهای در نظر گرفته شده فاصله ای زیاد داریم. همچنین اگر چه در سالهای اخیر شاهد بهبود تغذیه، افزایش کیفیت خوابگاه‌ها و ایجاد فضایی شادتر برای فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی بوده ایم اما به دلیل ساختار ویژه خدمات دانشجویی در این حوزه نیز فاصله ها همچنان باقی است.

کاهش بار خدمات دانشجویی بر دوش دانشگاه‌ها

نیلی‌احمد‌آبادی با بیان اینکه این دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند منتقل کننده سرمایه‌‌ و امکانات کشور به دانشگاه باشند، اضافه کرد: کاهش بارهای مختلف خدمات دانشجویی بر دوش دانشگاه‌ها می‌تواند دانشگاه‌ را به محور اصلی ماموریت خود یعنی آموزش، پژوهش، تحقیق و فناوری بازگرداند. از این رو باید در شیوه ارائه خدمات دانشجویی تصمیمی دیگر اتخاذ شود.

رئیس دانشگاه تهران گفت: با اتخاذ سیاست‌های یک پارچه در دانشگاه و کنار هم قرار گرفتن خدمات دانشجویی، آموزشی و پژوهشی در کنار یکدیگر، قطعا کیفیت خدمات افزایشی بیشتر پیدا خواهد کرد.

نیلی احمد آبادی با تاکید بر اهمیت بالای جلب و جذب مشارکت‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها، اضافه کرد: تشکیل شورای صنفی و تعدد تشکل کانون‌های فرهنگی و دانشجویی، امکان هرچه بیشتر فعالیت‌های آزادانه تشکل‌های سیاسی و ایجاد روحیه خلاقانه در دانشگاه‌ها از موارد مهمی است که معاونین دانشگاه‌ها باید در دستور کار خود قرار دهند.

نیلی احمد آبادی یادآوری کرد: تقویت جنبه‌های مختلف شخصیت‌های دانشگاهی می‌تواند اهمیت فعالیت‌های دانشگاهی را بیش از گذشته نشان دهد، همچنین کار شخصی دانشجویی در کنار فعالیت‌های عام دانشجویی در دانشگاه‌ها نیز ما را به نتایج خوبی برساند.

در ادامه مراسم حسن بهنژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران در سالهای اخیر به پیروی از برنامه‌های وزارت علوم گام هایی خوب در جهت افزایش خدمات کیفی برداشته و در این راستا از کمک‌های صندوق رفاه دانشجویان و خیرین بی‌بهره نبوده‌ است.

تخصیص 25 میلیارد تومان برای تجهیز خوابگاه های دانشجویی

وی ادامه داد: در این راستا در چهار سال اخیر با صرف هزینه 25 میلیارد تومان برای خوابگاه‌های دانشگاه؛ نوسازی کامل اینترنت دانشگاه و مجموعه خوابگاه‌ها، بازسازی و صنعتی کردن آشپزخانه دانشگاه تهران صورت گرفت.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران اضافه کرد: همچنین بازسازی و توسعه فضای سبز دانشگاه تهران، افزایش کیفیت غذای دانشجویان و مواد اولیه آن، ساخت خوابگاه 250 نفره جدید، کاهش ظرفیت اتاق‌های خوابگاهی که تعداد دانشجویان آن زیاد بود و افزایش هزار نفری به خوابگاه‌های دانشگاه تهران بخشی دیگر از خدمات دانشجویی این دانشگاه بوده است.

بهنژاد یادآوری کرد: راه‌اندازی فروشگاه‌های تخفیفی و ساخت مرکز بهداشت و درمان دانشگاه به متراژ 900متر مربع، نیز بخشی دیگر از این فعالیت‌های انجام شده به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.