صدیقی گفت: فقط با همدلی، اتحاد و کار شبانه‌روزی می‌توانیم از شرایط فعلی جامعه عبور و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در شصت‌و دومین گردهمایی معاونان فرهنگی - اجتماعی و دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: با توجه به وقایع اخیر شرایط جدیدی در کشور ایجاد شده است.

وی افزود: به همدلی بیشتر برای گسترش فعالیت‌ها و تزریق امید و انگیزه به مجموعه‌های دانشجویی نیاز داریم، چرا که دشمن اندیشه هجوم همه‌جانبه‌ به تمامی بخش‌ها را در سر دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: فقط با همدلی و اتحاد و برنامه‌ریزی بهتر و کار شبانه‌روزی است که می‌توانیم از این برهه عبور کنیم.

صدیقی گفت:‌ باید خدمات دانشجویی و رفاهی در دانشگاه‌ها را افزایش یابد و نشاط و رفاه در مجموعه‌ها ایجاد شود و کاری کنیم تا دانشجو بهتر تحصیل کند، ضمن اینکه معاونان فرهنگی باید برای افزایش نشاط اجتماعی در دانشگاه‌ها فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

ضرورت افزایش فوق برنامه‌ها در دانشگاه و خوابگاه‌ها

وی با بیان اینکه براساس نظرسنجی‌های اخیر، دانشجویان اعلام کردند که نیازمند فوق‌برنامه‌های بیشتری در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها هستند، گفت:‌ براساس همین نظرسنجی مشخص شده که بیش از ۹۰ درصد دانشجویان خوابگاهی خواهان افزایش برنامه‌های فرهنگی و تفریحی  هستند و این مطالبه را از مسئولان دانشگاه‌ها دارند.

وی با بیان اینکه تلاش برای سیاه‌نمایی از بیرون کشور و داخل کشور کار مدیران دانشگاهی را سخت‌تر می‌کند، گفت: باید اطلاع‌رسانی لازم از خدمات انجام شده در دانشگاه‌ها به عموم جامعه صورت گیرد، هر چند که نقاط ضعف خود را قبول داریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به آمار دیگری که از نظرسنجی اخیر، گفت:‌ براساس همین نظرسنجی مشخص شده که حدود ۲۷ درصد دانشجویان اعلام کرده‌اند که مشکلات روانشناختی دارند، اما این امر نباید در رسانه‌ها و جامعه طور دیگری القا شود، همچنین ۷۷ درصد دانشجویان به ایرانی بودن خود افتخار کرده و ۸۸ درصد آنها به فرهنگ و تمدن بالای ایرانی بالیده‌اند.

صدیقی گفت: براساس بخش دیگری از این نظرسنجی مشخص شده است که ۸۰ درصد دانشجویان اعلام کرده‌اند که اگر برای کشور مشکلی به وجود آید، آماده دفاع هستند.

وی در پایان گفت: ۵۸ درصد دانشجویان اعلام کرده‌اند که به فضای دانشگاه محل تحصیل خود علاقه دارند و این آمار به این معنی نیست که باقی دانشجویان به دانشگاه خود علاقه‌ندارند بلکه باید شرایط و فضای محیط دانشگاه را برای آنها بهتر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.