با وجود در اختیار داشتن تسلیحات سوئیسی از سوی تروریست‌ها در سوریه، دولت سوئیس همچنان درصدد تسهیل فروش تسلیحات به کشور‌های درگیر جنگ داخلی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با وجود انتشار گزارشی درباره اینکه نارنجک‌های ساخت سوئیس احتمالا در اختیار گروه‌های تروریستی در سوریه افتاده است، به نظر می‌آید که قرار است سوئیس مقررات صادرات تسلیحات را آسان‌تر کند تا امکان فروش به کشور‌هایی فراهم شود که درگیر جنگ داخلی هستند.

"روآگ هلدینگ" که شرکت دولتی سازنده تسلیحات است، در پی انتشار گزارش روزنامه "زونتاگ بلیک"، اذعان کرده است نارنجک‌هایی که ۱۵ سال پیش به امارات عربی متحده فروخته شده، احتمالا به دست تروریست‌ها افتاده است.

با این حال، اعضای حزب مردم سوئیس که بزرگ‌ترین حزب این کشور است، روز دوشنبه اعلام کرد شک دارد این مسئله، دولت را از سهل‌تر کردن قوانین صادرات تسلیحات منصرف کند.

براساس قوانین جدید، کشور‌هایی که درگیر جنگ داخلی هستند، می‌توانند تسلیحات سوئیسی بخرند به شرط این که دلیلی وجود نداشته باشد که از این تسلیحات در درگیری‌های داخلی استفاده خواهد شد.

سال ۲۰۱۷، شرکت‌های سوئیسی مجوز دولت را برای صادرات تسلیحات به ارزش ۴۴۶.۸ میلیون فرانک سوئیس (۴۶۰.۸ میلیون دلار) به ۶۴ کشور دریافت کردند که هشت درصد افزایش یافته بود. نزدیک به ۵۰ درصد این تسلیحات روانه اروپا شد، ولی سهم آن از حدود ۵۲ درصد در سال ۲۰۱۶ کاهش یافت. از سوی دیگر، صادرات تسلیحات سوئیس به قاره آمریکا و آسیا افزایش یافت.

این نخستین باری نیست که نارنجک‌های روآگ که به امارات تحویل داده شده است، از سوریه سر در می‌آورد سال ۲۰۱۲ میلادی، مشخص شد این نارنجک‌ها دست ارتش آزاد سوریه بوده است.

مخالفان این مقررات معتقدند این گزارش بر مشکلات در زمینه ردیابی تسلیحات زمانی که از سوئیس خارج می‌شود، تاکید دارد.

روآگ صادر کننده اصلی تسلیحات سوئیس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار