رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ از طرح تسهیل صادرات سلاح سوئیس به شدت انتقاد کرد.

انتقاد رئیس صلیب سرخ از طرح دولت سوئیس برای تسهیل فروش سلاحبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیتر مورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، روز شنبه در گفتگو با رادیو دولتی سوئیس از طرح تسهیل صادرات سلاح این کشور به شدت انتقاد کرد.

سوئیس اواسط ژوئن اعلام کرد قصد دارد در برخی شرایط ، مجوز فروش سلاح به کشورهایی را صادر کند که در آنها «جنگ داخلی جریان دارد». این طرح انتقاد چپ گرایان افراطی را برانگیخت. دولت سوئیس در بیانیه ای تصریح کرد :«از این به بعد دولت تنها زمانی مجوز صادرات صادر می کند که دلیلی برای استفاده از این سلاح‌ها در جنگ داخلی وجود نداشته باشد».

مورر خاطر نشان کرد کشور سوئیس با این طرح و تصمیم خود مبنی بر امضاء نکردن پیمان سازمان ملل متحد در خصوص ممنوعیت سلاح‌های هسته‌ای، اعتبار خود را به عنوان فعال بشردوست در عرضه بین المللی از دست داد. وی همچنین خاطر نشان کرد مناطقی که در حال حاضر درگیر منافشه داخلی‌اند، مملوء از سلاح هستند.

رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ که در ژنو مستقر است، ابراز امیدواری کرد سوئیس بازگشت قوی تری به اقدامات بشردوستانه داشته باشد.

مورر افزود اروپا و سوئیس باید تعهد قوی تری در زمینه پذیرش آوارگان داشته باشند. رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنین گفت: «هر کسی که به این مشکل می پردازد می داند که اروپا، سوئیس و هر کشور اروپایی دیگری می توانند اقدامات بیشتری در این باره انجام دهند.»

انتهای پیام/

انتقادها از تصمیم سوئیس برای تسهیل فروش سلاح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار