مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: ۲۸ خانه واقع در بافت تاریخی- فرهنگی شیراز به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به واگذاری  ۲۸ خانه واقع در بافت تاریخی- فرهنگی شیراز به بخش خصوصی گفت: این خانه‌ها که در مالکیت اداره کل میراث فرهنگی هستند با هدف مرمت، احیا و تغییر کاربری، با عنوان مجموعه بصیر دیوان از طریق فراخوان عمومی به سرمایه گذار بخش خصوصی، واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه از این ۲۸ خانه، ۱۱ خانه ثبتی و دارای ارزش تاریخی و ۱۷ خانه بدون ارزش تاریخی هستند، تصریح کرد: کاربری پیش بینی شده برای این طرح‌ها شامل هتل سنتی، بازارچه صنایع دستی- هنر‌های سنتی و سوغات محلی، سفره خانه سنتی، مرکز تفریحی- توریستی و ورزشی، مرکز فرهنگی و مذهبی است.

امیری اظهارداشت: با توجه به جایگاه بافت فرهنگی- تاریخی شیراز و ایجاد بستر مناسب بهره وری از این موقعیت و معرفی بیش از پیش بافت به عنوان جاذبه جدید گردشگری، این تصمیم گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس، حجم پیش بینی شده برای طرح مجموعه بصیر دیوان را بیش از ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام و خاطر نشان کرد: مدت زمان ساخت برای این طرح سه سال در نظر گرفته شده است و سرمایه گذار می‌تواند به مدت ۲۷ سال از آن بهره برداری کند.

امیری تاکید کرد: متقاضیان برای شرکت در مناقصه می‌تواند اطلاعات را از دفتر برنامه ریزی و بودجه معاونت توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی یا واحد امور قرارداد‌های اداره کل میراث فرهنگی فارس دریافت و مدارک خود را حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه دوم مهر به دبیرخانه مرکزی سازمان میراث فرهنگی تحویل دهند.

براساس بند ۲ مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۶ مرداد ۹۷ درآمد‌های ناشی از سرمایه گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قرارداد‌های واگذاری تا ۱۰ سال از زمان واگذاری یا بهره برداری، از معافیت مالیاتی موضوع تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۹۷ برخوردار خواهد شد.
انتهای پیام/ر

واگذاری ۲۸ خانه تاریخی به بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.