شهردارتربت جام گفت:کمک های دولت در چند سال اخیر به شهرداری تربت جام قطع شده و درآمد شهرداری رو به کاهش است.

درآمدشهرداری رو به کاهش و هزینه‌ها رو به افزایش استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید علی حسینی شهردار تربت جام گفت:سرانه درآمدی شهروندان به میزان ۳۵۰هزار ریال است و این در صورتی است که کمک هزینه‌های دولت در چند سال اخیر به شهرداری تربت جام قطع شده است و سرانه درآمدی شهرداری مشهد با تربت جام قابل مقایسه نیست.

وی افزود:شهرداری تربت جام با معضلات و محدویت‌هایی مواجه شده است وهیچ وقت مدیران گذشته را نفی نکردیم و از نقاط قوت آنان استفاده کردیم تا اشکالات را به حداقل برسانیم و منکر اشکال هم نیستیم.

شهردار تربت جام تصریح کرد:شهرداری تربت جام با ۳۵۰ماموریت و‌مسئولیت و به لحاظ افزایش جمعیت شهری از سهمیه قیر رایگان محروم و از سال گذشته یک ریال از جرائم رانندگی به شهرداری اختصاص نیافته است.

حسینی با ابراز گلایه از نبود ساختار منسجم و چالش در شهرداری گفت:درابتدای شروع بکار شورا شهردارپاسخگویی به ارباب رجوع در شهرداری مشخص نبود که ساختار اداری ساماندهی شدو از بابت متحمل فشار‌های سنگین ازداخل و بدنه شهری شدیم.

وی ادامه‌داد:نگاه شورا و شهرداری در انجام خدمات به شهروندان مذهبی و سیاسی نیست وطرح برخی مسایل به لحاظ به خطر افتادن منافع شخصی افراداست.

شهردار تربت جام با اشاره به بودجه شهرداری و اجرای پروژه‌های عمرانی افزود:بودجه شهرداری درسال جاری بیش از ۳۶میلیارد تومان با ۶۰درصد عمرانی و۴۰درصد جاری بسته شده است.

حسینی با اشاره به راکدبودن عملیات ساختمانی پروژه دروازه زیارت گفت:دروازه زیارت به عنوان نماد ورودی شهر از زمان شروع عملیات اجرایی از دو متر به ۹متر رسیده و ۵۰۰مترمربع فضا فیزیکی ایجاد شده که در حال حاضر یک میلیارد ۲۹۰ میلیون تومان پیمانکار طلبکار است که پرداخت نشده و به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم.

وی با اشاره به بازسازی سینما و عدم شروع بکار این مرکز هنری با گذشت یکسال از بازسازی تصریح کرد:برای بازسازی سینما یک میلیارد تومان در سال گذشته هزینه و آماده بهره برداری شده است و با مجوز اداره ارشاد اسلامی تربت جام به مزایده گذاشته شدکه در مرحله اول یک نفر ودر مرحله دوم سه نفر شرکت کردند که به بالاترین قیمت به برنده مزایده واگذار شدوبه صورت آزمایشی امسال اکران فیلم شد، اما مدتی است که کمیسیون ماده پنج ارشاداسلامی بنا به دلایلی مانع شروع بکار سینما شده است.

شهردار تربت جام افزود:با توجه به رعایت تمام مفاد واگذاری سینمابه بخش خصوصی از سوی شهرداری هنوز مجوز برای شروع بکارسینما از سوی ارشاداسلامی صادر نشده است البته باید گفت شیطنت‌هایی نیز از بیرون مجموعه شد که همه این موارد به ضرر مردم تمام شده است.


حسینی با اشاره به معضل حاشیه نشینی گفت:یکی از سخت‌ترین کار‌های شهرداری جلوگیری از ساخت و ساز‌های بدون مجوز است که برای جلوگیری ازاین معضل دو گروه بازرسی مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به نبود شهربازی در این شهرستان افزود:متولی شهربازی شهرداری نیست و‌سرمایه گذار بخش خصوصی باید ورود کند.

انتهای پیام//ز. ج
 

به دنبال سرمایه گذار در بخش خصوصی هستیم

برچسب ها: شهرداری ، بخش خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.