مدیرکل حج و زیارت کردستان گفت: عملیات بازگشت زائران حج تمتع این استان به میهن از روز چهارشنبه ۱۴ شهریور از مدینه منوره به فرودگاه همدان آغاز می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،هاشم ناظمی جلال گفت: طبق برنامه پیش بینی شده نخستین پرواز حجاج استان کردستان از فردا چهارشنبه (۱۴ شهریور ماه جاری) از مدینه منوره به فرودگاه همدان انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه آخرین کاروان حجاج کردستانی روز ۲۱ شهریور وارد می‌شود، افزود: اعزام مشتاقان سرزمین وحی از فرودگاه همدان از ۱۴ مرداد آغاز شد و ۱۴ کاروان متشکل از یک هزار و ۹۲۵ زائر ظرف مدت یک هفته به سرزمین وحی اعزام شدند.
مدیرکل حج و زیارت کردستان تاکید کرد: کاروان‌های حجاج امسال استان متشکل از چهار کاروان از سنندج، ۲ کاروان از بانه، یک کاروان از قروه و دهگلان، سه کاروان از مریوان و سروآباد، سه کاروان از سقز و یک کاروان از بیجار بود.
وی با بیان اینکه ۹۷۰ نفر از زائران حج امسال در استان را مردان و ۹۵۳ نفر را زنان تشکیل دادند، یادآور شد: میانگین سنی زائران حج تمتع امسال استان ۶۲ سال بود در حالیکه میانگین کشوری سن زائران ۵۶ سال بود.
ناظمی جلال اضافه کرد: در مناسک حج امسال تاکنون هیچ مشکلی برای زائران استان پیش نیامده هیچ مورد فوتی از بین حجاج استان تا این لحظه گزارش نشده است.

گفتنی است؛سال گذشته یک هزار و ۶۴۵ زائر از استان کردستان در قالب ۱۳ کاروان برای به جای آوردن مناسک حج به سرزمین وحی مشرف شدند که از این تعداد، ۷۷۳ نفر مرد و ۸۷۲ نفر زن بودند.
انتهای پیام/م

نخستین گروه حجاج کردستانی چهارشنبه ۱۴ شهریور باز می‌گردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.