مدیرکل حج و زیارت کردستان از اعزام هزار و ۹۲۵ نفر زائر بیت الله الحرام از استان به سرزمین وحی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هاشم ناظمی جلال گفت:همزمان با آغاز اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی هزار و ۹۲۵ زائر بیت الله الحرام از استان کردستان در قالب ۱۴ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند.
وی افزود: از این تعداد ۹۶۶ نفر از حجاج کردستان را بانوان و ۹۵۹ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: از مجموع کاروان‌های استان،۴ کاروان از سنندج، دیواندره و کامیاران، سه کاروان از شهرستان سقز، سه کاروان از شهرستان‌های مریوان و سروآباد، دو کاروان از بانه، یک کاروان از قروه و دهگلان و یک کاروان هم از شهرستان بیجار به سفر معنوی حج اعزام می‌شود.
 مدیرکل حج و زیارت استان کردستان مسن‌ترین زائر امسال کاروان‌های حج استان کردستان را ۱۱۳ سال سن از شهرستان سقز دانست و افزود: جوان‌ترین زائر نیز ۱۹ سال سن و در کاروان شهرستان بانه می‌باشد.
مدیرکل حج و زیارت استان کردستان میانگین سنی زائران استان را ۶۳ سال اعلام کرد و افزود: ۴۷ نفر عوامل اجرایی شامل روحانی، معین و معینه کاروان و پزشک برای خدمت به حجاج استان، کاروان‌های زائران استان را همراهی می‌کنند.
  ناظمی‌جلال با بیان اینکه بحث آموزش حجاج از دو ماه گذشته آغاز و اقدامات لازم در این راستا با برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شده است، گفت: مقدمات مسائل فرودگاهی آماده و الان در حال صدور ویزا هستیم.
 وی همچنین با اشاره به محل اقامت زائران حج تمتع استان خاطر نشان کرد: ۱۰۲ هتل را برای زائران استان اجاره کرده ایم که تز این تعداد ۸۲ هتل در مکه مکرمه و ۲۰ هتل هم در مدینه منوره است.
وی با بیان اینکه اعزام زائران ایرانی از ۲۷ تیر جاری آغاز می‌شود، عنوان کرد: اعزام کاروان‌های حج استان نیز از ۱۴ الی ۲۱ مرداد سال جاری از فرودگاه همدان انجام می‌شود.
انتهای پیام/م

اعزام ۱۴ کاروان از استان کردستان به سرزمین وحی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.