نماینده روحانیون اهل سنت کردستان گفت: عدم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان عامل بیکاری جوانان است و باید بودجه‌های فرهنگی و عمرانی در کردستان را شاهد باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ماموستا سید عارف عنایتی نماینده روحانیون اهل سنت کردستانصبح امروز در جلسه هم‌اندیشی نخبگان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان کردستان با کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس که در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، گفت: کردستان هنوز لفظ محرومیت را یدک می‌کشد و انتظار می‌رود نمایندگان مجلس نسبت به توسعه زیرساخت‌های استان توجه جدی داشته باشند تا توسعه فرهنگی شکل گیرد.

وی افزود: نبود ترمینال حجاج و پرواز حجاج از استان‌های همجوار به مکه مکرمه از مشکلات استان است و این مهم نیازمند توجه مجلس است.

وی عدم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان را عامل بیکاری جوانان دانست و خاطر نشان کرد: درد اعتیاد در کردستان درد شدیدی است که منجر به فقر فرهنگی شده و باید بودجه‌های فرهنگی و عمرانی در کردستان را شاهد باشیم تا مشکلاتی مانند بیکاری و اعتیاد و غیره برطرف شود.

نماینده روحانیون اهل سنت کردستان یادآور شد: مردم کردستان مرید مقام معظم رهبری هستند و نخبگان معتقدند معظم‌له همه جوانب را در نظر گرفته و سپس کردستان را فرهنگی خوانده‌اند.

وی افزود: کردستانی‌ها جزو وفادارترین قشر به نظام و امام و رهبری بوده اند و تعداد شهدای روحانیت گواه این ادعاست.

وی عنوان کرد: زیبنده نظام و مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی نیست که که بودجه مخصوص برای معیشت روحانیون در نظر گرفته نشود و انتظار می‌رود ردیف بودجه‌ای برای روحانیت درنظر گرفته شود.

نماینده روحانیون اهل سنت کردستان در پایان گفت: اگر بخواهیم کردستان در حوزه فرهنگی توسعه یابد، لازم است به منطقه آزاد بانه و مریوان توجه شود تا مشکلات کولبری را از مرزداران حل کند.

انتهای پیام/ د م

کردستانی‌ها وفادارترین قشر به نظام، امام و رهبری هستند

 

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.