شکست پی در پی تروریست های تکفیری مورد حمایت آمریکا در سوریه، باعث شده است که مقامات آمریکایی اقدام به تهدید دمشق با اعزام کشتی ها و ناوچه های جنگی به دریای مدیترانه به همراه تبلیغات سیاسی فراوان کرده‌اند.

ادلب نبرد آخر سوریهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سران واشنگتن این روزها به کمک ابزارها و همپیمان غربی - عربی خود به دنبال پروپاگاندای (تبلیغات سیاسی) وسیعی در جهان هستند تا بتوانند از این طریق تجاوز احتمالی خود به سوریه را توجیه کنند؛ سناریوی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی همچون 'خان شیخون' و 'دوما' که بر اساس آن کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه حمله کردند، قرار است این بار در استان ادلب در شمال غرب این کشور که آخرین پایگاه تروریست های تکفیری می باشد، تکرار شود.
آمریکا برای جلوگیری از حمله ارتش سوریه به مواضع تروریست ها در شمال غرب سوریه که از آن به عنوان 'ام المعارک' (مادر نبردها) یاد می شود، تلاش فراوانی کرده که آخرین آن اعزام یک هیات امنیتی - اطلاعاتی به دمشق در یکی از شب‌های هفته پایانی ژوئن گذشته (اوایل تیرماه 97) با یک هواپیمای اماراتی به پایتخت سوریه و دیدار با 'علی مملوک' رییس دفتر امنیت ملی این کشور است؛ سفری که هیچگونه دستاوردی برای واشنگتن نداشته است.
آمریکا، انگلیس و فرانسه پیش از این دو بار فقط به بهانه واهی حمله شیمیایی ارتش سوریه به مواضع تروریست ها، حملاتی به سوریه انجام داده‌اند.
اولین بار، فروردین ماه سال 1396 بود که آمریکا با کمک همپیمانان خود به بهانه حمله شیمیایی در 'خان شیخون'، به پایگاه هوایی 'الشعیرات' ارتش سوریه در استان حمص (شمال دمشق) حمله کرد.
آمریکا و همپیمانانش سال گذشته به ادعا و بهانه استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در خان شیخون با 59 فروند موشک، پایگاه الشعیرات در این استان کردند، ادعایی که بعدا ثابت شد از اساس دروغ بوده است.
24 فروردین ماه سال جاری (1397) نیز آمریکا در اقدامی مشترک با انگلیس و فرانسه به بهانه واهی حمله ارتش سوریه به دوما در غوطه شرقی (در استان ریف دمشق) با 103 فروند موشک و راکت، 10 مرکز نظامی و تحقیقاتی سوریه را هدف قرار داد.
پیش از آن در 19 فروردین ماه بود که رسانه های غربی - عربی - عبری به طور هماهنگ خبر حمله شیمیایی به شهر دوما در غوطه شرقی سوریه را منتشر و از همان ابتدا و بدون ارائه سندی ارتش سوریه را عامل این حمله معرفی کردند؛ اقدامی که پس از چند روز ثابت شد که اصلا حمله شیمیایی اتفاق نیفتاده و توطئه ای از سوی غرب و رسانه های غربی بوده که توسط 'کلاه سفیدها' برای صحنه سازی حمله غرب به سوریه برای نجات تروریست ها اجرا شده است.
در همان زمان 'آنتونیو گوترش' دبیرکل سازمان ملل در واکنش به گزارش‌های رسانه های غربی - صهیونیستی درباره حمله شیمیایی در 'دوما' و اتهام ‌زنی‌های مقامات برخی کشورهای غربی و مخالفان دولت سوریه به دمشق اعلام کرده بود که قادر به تایید این گزارش‌ها نیست.
آمریکایی ها هم اکنون چندین فروند ناو جنگی خود را به دریای مدیترانه اعزام کرده و در مقابل روسیه نیز 26فروند کشتی جنگی خود را به همراه سه زیردریایی و حدود 30 هواپیمای نیروی هوا-فضای روسیه به سواحل سوریه در دریای مدیترانه اعزام که مسکو این اقدام را اجرای رزمایش اعلام کرده، (که از دیروز / شنبه / 10 شهریور ماه آغاز شده)، اما رسانه های بین المللی از این اقدام روسیه به عنوان دفاع مسکو در مقابل حملات آمریکایی ها علیه دمشق یاد کرده اند.
ژنرال 'سهیل حسن'، فرمانده معروف سوری نیز امکانات و نیروهای خود را از جنوب سوریه به شمال غرب این کشور انتقال داده تا پس از انجام مقدمات لازم عملیات آزادسازی شمال غرب سوریه آغاز شود.
با آزادسازی استان قنیطره در پنج مرداد ماه و قبل از آن آزادسازی استان درعا در 21 تیر ماه سال جاری و انتقال شماری از تروریست ها به استان ادلب، این استان عملا به آخرین پایگاه تروریست ها در سوریه تبدیل شده است.
بنابر اعلام منابع امنیتی و رسانه ای هم اکنون نزدیک به یکصد هزار تروریست به همراه خانواده که شمار نسبتا زیادی از آنها خارجی هستند در استان ادلب در شمال غرب سوریه و نزدیک مرزهای این کشور یا ترکیه ساکن می باشند و عملیات ارتش سوریه و نیروهای همپیمان برای حمله به مواضع تروریست ها در به لحظه صفر خود نزدیک می شود.
یانکی ها برای جلوگیری از عملیات ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان برای آزادسازی ادلب و شمال غرب سوریه تلاش های زیادی کرده اند که اعزام هیات آمریکایی به دمشق یکی از این اقدامات است؛ تلاش هایی که برای آنها نتیجه ای نداشته و آنها را واداشته تا با اعزام ناوچه های جنگی به دریای مدیترانه با تمام قوا به کمک بازوان خود در سوریه یا همان تروریست های تکفیری بپردازند.

 اهداف آمریکا از حمله احتمالی به سوریه
با آزادسازی استان ادلب از دست تروریست های تکفیری توسط ارتش سوریه و نیروهای همپیمان، آمریکا دیگر بهانه ای برای حمله به سوریه ندارد از این رو یانکی ها تلاش دارند با حمله به سوریه به زعم خود آخرین تیرهای خود را به پیکره ارتش سوریه و ساختار دفاعی این کشور بزنند؛ آمریکا و کشورهای همپیمان با اعزام چندین ناوچه جنگی و ناو هواپیمابر به دریای مدیترانه که مجهز به موشک های مختلف می باشند به دنبال اهداف زیر است:
- ضربه به پیکره ارتش سوریه و زیر ساخت های این کشور برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی
- پیدا کردن راه فرار برای تروریست های مورد حمایت خود در سوریه
- ضربه زدن به نیروهای جبهه مقاومت اسلامی در سوریه

 شرایط فعلی ارتش سوریه و نیروهای همپیمان
ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن هم اکنون در شرایط خیلی خوبی به سر می برند و در مقابل تروریست های تکفیری در شرایط نامطلوبی قرار دارند.
در حال حاضر تروریست های تکفیری فقط در استان ادلب و بخش هایی کوچکی از سه استان حلب، لاذقیه و شمال حماه استقرار دارند.
اگر نگاهی کوتاه به اوضاع جنگی سوریه در دو سال و نیم گذشته بیندازیم می بینیم که ارتش این کشور و نیروهای همپیمان پیروزی های چشمگیری در سوریه داشته اند که آزادسازی شرق حلب در دی ماه سال 1395 را می توان کلید آزادسازی سوریه از دست تروریست های تکفیری نامید.
پس از آزادسازی شرق حلب و قسمت هایی از این استان شمالی سوریه، آزادسازی استان های 'دیرالزور' و 'الرقه' در آبان ماه سال 1396 و همچنین 'غوطه شرقی' به ویژه شهر 'دوما' در 25 فروردین 1397 و همچنین آزادسازی شهرک 'یرموک' و منطقه 'حجر الاسود' در استان 'ریف دمشق' در 31 اردیبهشت ماه همین سال، نمونه هایی از این دست می باشد.
آزادسازی دو استان جنوبی سوریه یعنی درعا در اول تیر ماه سال جاری و قنیطره در تاریخ پنجم مردادماه همین سال از دیگر پیروزی های ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان بوده که راه را برای عملیات نهایی در سوریه یا همان عملیات ادلب فراهم کرده است.
کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که نظامیان آمریکایی و کشورهای هم پیمان یانکی ها که حامیان اصلی تروریست ها در سوریه می باشند، تلاش بیهوده ای برای نجات تروریست ها آغاز کرده اند چرا که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی و همچنین روس ها عزم خود را برای نابودی تروریسم جزم کرده اند و تلاش حامیان تروریسم در سوریه نتیجه ای جز شکست برای آنها نخواهد داشت.
شرایط موجود در سوریه نشان می دهد که ارتش این کشور آماده حمله نهایی علیه تروریست ها در شمال غرب سوریه است و توطئه آمریکا و جبهه غربی - عربی نمی تواند خللی در انجام این اقدام که خواست مردم سوریه نیز در آن می باشد، ایجاد کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ادلب نبرد آخر سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.