مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت:با تعامل و همکاری باشگاه های کتابخوانی در زمینه فرهنگ کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان می توانیم اقدامات شایسته ای انجام دهیم.

پایان کارجام باشگاه های کتابخوانی با قصه گویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ راه اندازی جام باشگاه‌های کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در سراسر کشور صورت گرفته و در جنوب کرمان مانند سایر استان های دیگر این رویداد مهم فرهنگی نیز راه اندازی شده است.

حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان امروز در روز پایانی کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتابخوانی جنوب کرمان با ابراز خرسندی از برگزاری این کارگاه آموزشی گفت:امیدواریم با تعامل و همکاری باشگاه های کتابخوانی در زمینه فرهنگ و هنر برای کودکان و نوجوانان اقدامات بیشتری انجام دهیم.

وی افزود:این کارگاه آموزشی دو روزه با مشارکت مهدکودک‌ها ،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،بهزیستی،کتابخانه های عمومی،ادارات ارشاد اسلامی شهرستان های جنوب و دهیاری ها و شوراهای اسلامی و باحضور شکوفه صمدی و احمد شهدادی از اساتید جام باشگاه‌های کتابخوانی ایران در شهرستان جیرفت برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به حفظ آداب و رسوم خاص منطقه و آموزش این رسم و رسومات به کودکان و نوجوانان گفت:آنچه بین اقوام ایرانی مشترک است نمادهای فرهنگی است که بر پایه آنها، نقاط اشتراک فرهنگی ایجاد شده است اقوام مختلف ایرانی با توجه به محدوده جغرافیایی خاص خود بخشی از این نمادهای فرهنگی را حفظ کرده‌اند و به‌رغم آنکه هر یک از آنها آداب و رسوم خاص خود را نیز در برپایی مناسبت های خاص مانند جشن نوروز باستانی دارند و آن را به دور از همه وابستگی‌های قومی و مذهبی برگزار می‌کنند.

در حاشیه برگزاری این کارگاه با ارائه یک داستان جذاب توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان شور و هیجان کارگاه بیشتر از قبل شد و شنیدن داستان از زبان حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتابخوانی جنوب کرمان جالب و شنیدنی بود.داستان اجتماعی به نام فلفلو، با نویسندگی آقای افضلی ، بچه یتیمی بنام فلفلو که پدر و مادرش را از دست داده بود و در منزل خواهرش زندگی می کرد خواهرش هم فقیر بود و توانایی بزرگ کردنش را نداشت و او را برای نوکری به منزل خان روستای مجاور فرستاد. روزی از روزها فلفلو که دلش برای خواهرش تنگ شده بود فرار را بر قرار ترجیح دادو ...

و همچنین در روز پایانی کارگاه آموزشی اعلم احمدی معاون مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به لیکو خوانی پرداخت و این بخش هم جذابیت خاصی برخوردار بود.لیکوخوانی٬ خواندن آواها و آواز های مخصوصی در مناطق جنوبی استان کرمان است که در ایام و مناسبت های خاص خوانده می شود.

و در این کارگاه آموزشی نیز به بیان بازی های بومی و محلی توسط مربیان و شرکت کنندگان پرداخته شد مانند بازی «مجولا »که در مناطق جنوب کرمان مرسوم است که وسیله اصلی بازی استخوان دست یا پای گوسفند ذبح شده است که به اصطلاح محلی به آن« استک» می گویند و به جهت بهتر دیده شدن رنگ سفید آن بازی حتما باید در شب انجام شود.

درنهایت کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی جنوب کرمان پس از دوروز فعالیت و آموزش و بازی های مهیج و جذاب امروز یک شنبه ۱۱ شهریور ۹۷ به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار