مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از اجرای طرح رهاسازی اردک ماهی در دریاچه نئور با هدف مبارزه با ماهی مهاجم کاراس و احیای اکوسیستم طبیعی این دریاچه خبر داد.

محمد خداپرست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از اجرای طرح رهاسازی اردک ماهی در دریاچه نئور با هدف مبارزه با ماهی مهاجم کاراس و احیای اکوسیستم طبیعی این دریاچه خبر داد.

وی اظهار داشت: طرح پایلوت احیای دریاچه نئور از سال 1396 در جهت حذف گونه مهاجم ماهی کاراس با دو روش مبارزه فیزیکی و بیولوژیکی آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: مبارزه فیزیکی از طریق صید ماهیان کاراس در سال های 96 و 97 شروع و مبارزه بیولوژیکی با رهاسازی 2 هزار و 300 قطعه اردک ماهی در سال 96 و 15 هزار قطعه در سال 97 در دست اجراست.

خداپرست با اشاره به اینکه اندازه اردک ماهیان رهاسازی شده در دریاچه به 60 سانتی متر رسیده است بیان داشت: چرخه زیست محیطی دریاچه نئور مطابق نظر مشاور اصلاح و اجرا شده و با توجه به موفقیت های بدست آمده در آستانه دستیابی به کنترل ماهی مهاجم کاراس در نئور هستیم.

وی افزود: به منظور جلوگیری از تلف شدن اردک ماهیان در فصل یخبندان مجوز صید ورزشی با قلاب در نیمه دوم شهریور ماه صادر می شود.

انتهای پیام/ح

رهاسازی اردک ماهی در دریاچه نئور

برچسب ها: محیط زیست ، رهاسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.