مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تولید روزانه 850 گرم زباله در برای هر نفر سطح استان اردبیل خبر داد.

محمد خداپرست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میانگین تولید زباله در استان اردبیل را برای هر نفر روزانه 850 گرم عنوان کرد و گفت: این مقدار تولید زباله از میانگین کشوری بالاتر است که خواستار کاهش این مقدار در استان اردبیل هستیم.

وی گفت: به مناسبت هفته محیط زیست بیش از 10 برنامه در سطح استان و با مشارکت اداره حفاظت محیط زیست، سمن های مرتبط با محیط زیست و ادارات ذی ربط اجرا خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: در هفته محیط زیست بازدید از موزه تاریخ طبیعی استان رایگان خواهد بود و علاقمندان به تاریخ طبیعی استان می توانند از این موزه بازدید کنند.

خداپرست از انتشار اولین ماهنامه الکترونیکی مرتبط با محیط زیست با همکاری انجمن حیات پاک خبر داد و گفت: این نشریه الکترونیکی می تواند گام موثری در ارتقاء فرهنگ محیط زیستی در بین اقشار مختلف جامعه باشد.

وی برگزاری همایش مدیریت پسماند، تجلیل از فعالان محیط زیستی و پاکسازی طبیعی و ورودی های استان را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که در این هفته برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سازمان محیط زیست با 4 اولویت مدیریت پسماند، مقابله با آلودگی هوا، شناسایی کانون های ریزگردها و مقابله با آن و بحث تحقق آب های زیست محیطی برای استان در تلاش است تا اقدامات لازم را در راستای نیل به اهداف سازمانی انجام دهد.

خداپرست گفت: در حال حاضر دغدغه اصلی ما مدیریت پسماند استان می باشد و باید مردم با همکاری خود ما را در مدیریت پسماند شهری یاری کنند.

وی از عموم مردم خواست با محدود کردن استفاده از کیسه های پلاستیکی از آلوده شدن محیط زیست جلوگیری کنند.

وی همچنین از روند رو به جلوی پاکسازی دریاچه نئور از گونه مهاجم خبر داد و گفت: با تمهیدات انجام شده گونه مهاجم دریاچه نئور در حال کاهش است و اظهار امیدواری کرد طی سال های آینده شاهد توازن اکولوژیکی در دریاچه نئور باشیم.

انتهای پیام/ح

بازدید از موزه تاریخ طبیعی استان رایگان خواهد بود

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.