مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: دریاچه نئور از ماهی کاراس به زودی پاکسازی می شود.

محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهارکرد: از سه سال قبل برنامه هایی در راستای احیای دریاچه نئور آغاز شده و در مرحله اول بحث پاکسازی این دریاچه از ماهی کاراس مد نظر و در اولویت بوده است.

وی همچنین درخصوص پرندگان بومی گفت: بالغ بر ۱۵۷ گونه از پرندگان بومی در این استان شناسایی شده است که این میزان حدود ۳۰ درصد گونه های شناسایی شده در کشور را شامل می شود، چراکه تاکنون ۵۲۳ گونه پرنده در کشور شناسایی شده است.

خداپرست با اشاره به غنای گونه های پرنده در این استان افزود: در بین شهرها و مناطق اردبیل نیز شهرستان کوثر بیشترین گونه پرنده را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به شناسایی بیش از ۱۲۰ گونه پرنده در شهرستان کوثر، از تدوین اطلس مهره داران این استان شامل پرندگان، ماهیان و خزندگان در آینده ای نزدیک خبر داد.

خداپرست با بیان اینکه روند اجرایی و تدوین اطلس مهره داران استان از سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: به دلیل تنوع بالا سخت ترین بخش در تدوین این اطلس جمع آوری گونه های پرندگان استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه این استان در بحث ماهیان و بویژه خزندگان دارای تنوع گونه ای بالا نبوده و به راحتی اطلاعات آنها قابل جمع آوری است، تاکید کرد که تلاش می شود اطلس مهره داران استان تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و منتشر شود.

انتهای پیام/

شناسایی پرندگان بومی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.